7 July 2018, 20:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 July 2018, 20:42 door TeunTimmermans.)
Project "14 inch not standard" Onderdeel van Codename "Drempelkiller" gaat verder:
De wielen heb ik in samenwerking met Velgenservice in Schaijk afgemaakt. De eigenaar daarvan is echt een vakman.
Het viel trouwens wel tegen hoe krom sommige velgen waren (de kant waar ik niet aan gelast heb):
Gelukkig is staal goed te richten.
Hier de wielen met hun nieuwe inlegzooltjes (het blauw zit er vanuit de fabriek op, om de maagdelijk witte letters te beschermen tegen mijn zwarte gatkrabbers:
![[Afbeelding: 2018-06-29%2016.28.27.jpg]](http://www.timmermansfietsen.nl/uploads/Volvo%20240/2018-06-29%2016.28.27.jpg)
En hier op de wagen:
![[Afbeelding: 2018-07-06%2015.35.12.jpg]](http://www.timmermansfietsen.nl/uploads/Volvo%20240/2018-07-06%2015.35.12.jpg)
Ondertussen ook wat sierlijsten verwijderd en gaatjes dichtgelast.
Mooi 30 mm dieper:
![[Afbeelding: 2018-07-06%2015.36.01.jpg]](http://www.timmermansfietsen.nl/uploads/Volvo%20240/2018-07-06%2015.36.01.jpg)
De banden zijn Cooper Cobra's in 215/70/R14. Ik denk dat dit ongeveer de maximale maat is die op een standaard 240 past. (mits je dus de wielen naar buiten brengt) Ik heb van te voren met een stuk karton wel even getest of de wielen nergens zouden aanlopen. De wielen zijn kwa omtrek een klein beetje groter dan de 185/80/R14 wielen, maar de Km teller geeft nog steeds net iets te veel aan.
Verder nog een ander bekend probleem aangepakt. Als jullie deze foto zien, dan weet iedereen denk ik wel wat ik gedaan heb en waarom:
![[Afbeelding: 2018-07-06%2015.27.37.jpg]](http://www.timmermansfietsen.nl/uploads/Volvo%20240/2018-07-06%2015.27.37.jpg)
Het is een beetje beun gemaakt, maar ik wil eerst testen of het blijft werken/niet veranderd in lava.
In mijn geval werkt de motor van de blower nog perfect. De weerstand die standaard door Volvo gebruikt wordt heeft in mijn ogen niet echt een vorm die helpt bij het koelen. Daarnaast is deze natuurlijk compleet onbereikbaar. Ik ben dus gaan zoeken naar een simpele kachelweerstand met open vorm. Deze is achter de grill gemonteerd. Tot nu toe werkt alles perfect.
Ondertussen begint mijn hoofd brandstofpomp geluidjes te maken. Toen ik de wagen kocht was de intankpomp kapot, ik denk dat de vorige eigenaar hier iets lang mee rond heeft gereden....
[font="Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif]Bewaren[/font][font="Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif]Bewaren[/font]
De wielen heb ik in samenwerking met Velgenservice in Schaijk afgemaakt. De eigenaar daarvan is echt een vakman.
Het viel trouwens wel tegen hoe krom sommige velgen waren (de kant waar ik niet aan gelast heb):
Gelukkig is staal goed te richten.
Hier de wielen met hun nieuwe inlegzooltjes (het blauw zit er vanuit de fabriek op, om de maagdelijk witte letters te beschermen tegen mijn zwarte gatkrabbers:
![[Afbeelding: 2018-06-29%2016.28.27.jpg]](http://www.timmermansfietsen.nl/uploads/Volvo%20240/2018-06-29%2016.28.27.jpg)
En hier op de wagen:
![[Afbeelding: 2018-07-06%2015.35.12.jpg]](http://www.timmermansfietsen.nl/uploads/Volvo%20240/2018-07-06%2015.35.12.jpg)
Ondertussen ook wat sierlijsten verwijderd en gaatjes dichtgelast.
Mooi 30 mm dieper:
![[Afbeelding: 2018-07-06%2015.36.01.jpg]](http://www.timmermansfietsen.nl/uploads/Volvo%20240/2018-07-06%2015.36.01.jpg)
De banden zijn Cooper Cobra's in 215/70/R14. Ik denk dat dit ongeveer de maximale maat is die op een standaard 240 past. (mits je dus de wielen naar buiten brengt) Ik heb van te voren met een stuk karton wel even getest of de wielen nergens zouden aanlopen. De wielen zijn kwa omtrek een klein beetje groter dan de 185/80/R14 wielen, maar de Km teller geeft nog steeds net iets te veel aan.
Verder nog een ander bekend probleem aangepakt. Als jullie deze foto zien, dan weet iedereen denk ik wel wat ik gedaan heb en waarom:
![[Afbeelding: 2018-07-06%2015.27.37.jpg]](http://www.timmermansfietsen.nl/uploads/Volvo%20240/2018-07-06%2015.27.37.jpg)
Het is een beetje beun gemaakt, maar ik wil eerst testen of het blijft werken/niet veranderd in lava.
In mijn geval werkt de motor van de blower nog perfect. De weerstand die standaard door Volvo gebruikt wordt heeft in mijn ogen niet echt een vorm die helpt bij het koelen. Daarnaast is deze natuurlijk compleet onbereikbaar. Ik ben dus gaan zoeken naar een simpele kachelweerstand met open vorm. Deze is achter de grill gemonteerd. Tot nu toe werkt alles perfect.
Ondertussen begint mijn hoofd brandstofpomp geluidjes te maken. Toen ik de wagen kocht was de intankpomp kapot, ik denk dat de vorige eigenaar hier iets lang mee rond heeft gereden....
[font="Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif]Bewaren[/font][font="Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif]Bewaren[/font]