22 June 2018, 13:04
(22 June 2018, 12:52)Wijnand schreef: Welk type cruisecontrol je nodig hebt hangt af van de leeftijd (wel of geen elektrisch snelheidssignaal) en het type motor (voor de dubbele gasrol). Vooral het vinden van de juiste gasrol is een lastige. Ik heb in mijn '86-er uiteindelijk een cc ingebouwd van een '93-er. Dat heeft als voordeel dat je de vacuümbalg rechtstreeks op het gaspedaal aankoppelt en je geen dubbele gasrol nodig hebt. Lastige daarvan is weer dat je onder het dashboard een beugel nodig hebt waar je zowel de pedaalsensoren als de vacuümbalg monteert (bij CC's met dubbele gasrol monteer je de balg op het schutbord onder de motorkap). Die beugels vind je in Europa bijna niet, dan zul je op Ebay op zoek moeten naar een USA of Canada versie waar ze standaard in zaten. Ook heb je een gaspedaal nodig waar een kogeltje aan zit om de vacuümbalg op te klikken.
Cruise controls zijn de laatste tijd nogal schaars geworden. Reken voor je alle onderdelen compleet hebt zomaar op een honderd of 4. Inbouw is in principe met een anderhalf uur wel gedaan.
WoW dan heb ik dus dikke mazzel gehad, ik heb nl zo een set die jij beschrijft met de op het gaspedaal.