22 June 2018, 12:52
Welk type cruisecontrol je nodig hebt hangt af van de leeftijd (wel of geen elektrisch snelheidssignaal) en het type motor (voor de dubbele gasrol). Vooral het vinden van de juiste gasrol is een lastige. Ik heb in mijn '86-er uiteindelijk een cc ingebouwd van een '93-er. Dat heeft als voordeel dat je de vacuümbalg rechtstreeks op het gaspedaal aankoppelt en je geen dubbele gasrol nodig hebt. Lastige daarvan is weer dat je onder het dashboard een beugel nodig hebt waar je zowel de pedaalsensoren als de vacuümbalg monteert (bij CC's met dubbele gasrol monteer je de balg op het schutbord onder de motorkap). Die beugels vind je in Europa bijna niet, dan zul je op Ebay op zoek moeten naar een USA of Canada versie waar ze standaard in zaten. Ook heb je een gaspedaal nodig waar een kogeltje aan zit om de vacuümbalg op te klikken.
Cruise controls zijn de laatste tijd nogal schaars geworden. Reken voor je alle onderdelen compleet hebt zomaar op een honderd of 4. Inbouw is in principe met een anderhalf uur wel gedaan.
Inbouw van een airco kan ook, maar is een flink klusje. Het dasboard moet er uit, er moet een andere kachel in met dito bediening en dan nog alle aanpassingen onder de motorkap. En let dan ook nog op het gebruikte type koelmiddel. De oudere draaien nog op R12 en dat mag niet meer. Je zult zo'n airco dan moeten laten ombouwen naar R134a.
Stoelverwarming is minder ingewikkeld, behalve dan dat het wel handig is om een originele kabelboom te hebben. Er zitten matjes in de zitting en in de rugleuning. Als je de bekleding aan de onderzijde lostornt kunt je met wat wroeten die matjes er wel in krijgen.
Cruise controls zijn de laatste tijd nogal schaars geworden. Reken voor je alle onderdelen compleet hebt zomaar op een honderd of 4. Inbouw is in principe met een anderhalf uur wel gedaan.
Inbouw van een airco kan ook, maar is een flink klusje. Het dasboard moet er uit, er moet een andere kachel in met dito bediening en dan nog alle aanpassingen onder de motorkap. En let dan ook nog op het gebruikte type koelmiddel. De oudere draaien nog op R12 en dat mag niet meer. Je zult zo'n airco dan moeten laten ombouwen naar R134a.
Stoelverwarming is minder ingewikkeld, behalve dan dat het wel handig is om een originele kabelboom te hebben. Er zitten matjes in de zitting en in de rugleuning. Als je de bekleding aan de onderzijde lostornt kunt je met wat wroeten die matjes er wel in krijgen.

