De versnellingsbak is hydraulisch dus mijn pedaal moet be-hydrauliekt worden.
Gelukkig hebben we Dave van 240turbo.com : http://www.240turbo.com/hydraulicclutch.html
Ik heb een nieuwe Volvo 260 master cylinder gekocht. De slag/verplaatsing zou overeen moeten komen met die van de 960 slave cylinder. En de 260 hoofdcylinder past bij de pedaal-box.
Ik wist dat er een afdekplaatje in het schutbord zat waar de koppeling zou komen te zitten. Wat ik niet wist is dat het afdekplaatje niks afdekt.. dus na boren en veilen had ik een gat voor de koppeling.
Het pedaal moest aangepast en verlengt worden:
![[Afbeelding: 69.jpg]](http://martinschipper.nl/245/69.jpg)
Vouwen en knippen:
![[Afbeelding: 70.jpg]](http://martinschipper.nl/245/70.jpg)
Knippen en plakken:
![[Afbeelding: 71.jpg]](http://martinschipper.nl/245/71.jpg)
En inkleuren:
![[Afbeelding: 72.jpg]](http://martinschipper.nl/245/72.jpg)
En als laatste een stukje koperleiding tussen de cylinders:
![[Afbeelding: 73.jpg]](http://martinschipper.nl/245/73.jpg)
Ja, lekker rustig klungelen bij de werkbank. Een fijne, ontspannen afwisseling na uren liggen/zitten/hangen op 't beton onder de auto.
Ik heb er uiteraard nog niet mee gereden (het lijkt goed in elkaar te zitten) maar het plaatsen was een peulenschil
Gelukkig hebben we Dave van 240turbo.com : http://www.240turbo.com/hydraulicclutch.html
Ik heb een nieuwe Volvo 260 master cylinder gekocht. De slag/verplaatsing zou overeen moeten komen met die van de 960 slave cylinder. En de 260 hoofdcylinder past bij de pedaal-box.
Ik wist dat er een afdekplaatje in het schutbord zat waar de koppeling zou komen te zitten. Wat ik niet wist is dat het afdekplaatje niks afdekt.. dus na boren en veilen had ik een gat voor de koppeling.
Het pedaal moest aangepast en verlengt worden:
![[Afbeelding: 69.jpg]](http://martinschipper.nl/245/69.jpg)
Vouwen en knippen:
![[Afbeelding: 70.jpg]](http://martinschipper.nl/245/70.jpg)
Knippen en plakken:
![[Afbeelding: 71.jpg]](http://martinschipper.nl/245/71.jpg)
En inkleuren:
![[Afbeelding: 72.jpg]](http://martinschipper.nl/245/72.jpg)
En als laatste een stukje koperleiding tussen de cylinders:
![[Afbeelding: 73.jpg]](http://martinschipper.nl/245/73.jpg)
(8 March 2018, 16:31)Jerry schreef: Lekker bezig geweest, leuk om te horen dat een klok uit en inbouwen ook heel snel kan
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Ja, lekker rustig klungelen bij de werkbank. Een fijne, ontspannen afwisseling na uren liggen/zitten/hangen op 't beton onder de auto.
Ik heb er uiteraard nog niet mee gereden (het lijkt goed in elkaar te zitten) maar het plaatsen was een peulenschil
