Ik ben heel slecht bezig geweest. Na een aantal maanden weinig omgekeken te hebben naar mijn Volvotje, verzuim ik ook nog om de progressie hier op het forum te delen. Mijn schaamte is groot maar gelukkig heeft Google Photo's al het bewijs nog.
Ik zal hier in brokken de achterstallige updates plaatsen.
Ik was gebleven bij de voorkant en voorophanging en sinds de mat-zwart verf 25% goedkoper is...
Zwarte draagarmen:
![[Afbeelding: 45.jpg]](http://martinschipper.nl/245/45.jpg)
Zwarte schokbreker-fuseekogel-bevestigings-dingetjes en aandrijfas-tussenlager-houder-beugeldingetje
![[Afbeelding: 46.jpg]](http://martinschipper.nl/245/46.jpg)
Zwarte motorruimte
![[Afbeelding: 47.jpg]](http://martinschipper.nl/245/47.jpg)
En het resultaat met verlaagde veerpoten voor:
![[Afbeelding: 48.jpg]](http://martinschipper.nl/245/48.jpg)
Nu de voorkant zover in elkaar zit en ik niet op de brug kon (was bezet) dan maar meteen de achteras onderhanden nemen.
Dat was ook echt nodig.
Het roestige stuk ellende:
![[Afbeelding: 49.jpg]](http://martinschipper.nl/245/49.jpg)
Een prima rubber. Mooi laten zitten:
![[Afbeelding: 50.jpg]](http://martinschipper.nl/245/50.jpg)
Er was nog zwart over!
Op 3 meter afstand (met je ogen half dichtgeknepen) ziet dat er zo een stuk beter uit:
![[Afbeelding: 51.jpg]](http://martinschipper.nl/245/51.jpg)
Zwarte (wat anders?) draagarmen achter:
![[Afbeelding: 52.jpg]](http://martinschipper.nl/245/52.jpg)
Via Marktplaats had ik voor weinig een Lokka differentieel locker gekocht (www.lokka.com).
Geen idee of het in de praktijk gaat werken.. Zwart op wit zal het doen wat ik wil, mocht het niet bevallen in de financiële schade te overzien.
Installatie was zo gepiept.
Voor:
![[Afbeelding: 53.jpg]](http://martinschipper.nl/245/53.jpg)
Na:
![[Afbeelding: 54.jpg]](http://martinschipper.nl/245/54.jpg)
En terug in het huis gegooid:
![[Afbeelding: 57.jpg]](http://martinschipper.nl/245/57.jpg)
Snel heh?
Na lang wikken en wegen toch besloten om de rubbers te vervangen.
Niemand was het eens met mijn theorie dat de rubbers, na 200.000km inrijden, nu eindelijk lekker losgewerkt waren.
Dus Biesheuvel gebeld voor een setje Powerflex rubbers:
PFR88-210BLK (2x)
PFR88-211BLK (2x)
PFR88-212BLK (4x)
PFR88-213BLK (1x)
PFR88-214BLK (1x)
Dus de oude moesten er uit!
...
...
...
Na 2 dagen (2 weken voor mij dus) hakken, zagen en beuken:
![[Afbeelding: 55.jpg]](http://martinschipper.nl/245/55.jpg)
Ja, ziet er wel mooier uit. En zwart, ook mooi:
![[Afbeelding: 56.jpg]](http://martinschipper.nl/245/56.jpg)
Snel de as teruggooien onder de auto:
![[Afbeelding: 58.jpg]](http://martinschipper.nl/245/58.jpg)
![[Afbeelding: 59.jpg]](http://martinschipper.nl/245/59.jpg)
![[Afbeelding: 60.jpg]](http://martinschipper.nl/245/60.jpg)
En het resultaat met verlaging voor en achter:
Ik zal hier in brokken de achterstallige updates plaatsen.
Ik was gebleven bij de voorkant en voorophanging en sinds de mat-zwart verf 25% goedkoper is...
Zwarte draagarmen:
![[Afbeelding: 45.jpg]](http://martinschipper.nl/245/45.jpg)
Zwarte schokbreker-fuseekogel-bevestigings-dingetjes en aandrijfas-tussenlager-houder-beugeldingetje
![[Afbeelding: 46.jpg]](http://martinschipper.nl/245/46.jpg)
Zwarte motorruimte
![[Afbeelding: 47.jpg]](http://martinschipper.nl/245/47.jpg)
En het resultaat met verlaagde veerpoten voor:
![[Afbeelding: 48.jpg]](http://martinschipper.nl/245/48.jpg)
Nu de voorkant zover in elkaar zit en ik niet op de brug kon (was bezet) dan maar meteen de achteras onderhanden nemen.
Dat was ook echt nodig.
Het roestige stuk ellende:
![[Afbeelding: 49.jpg]](http://martinschipper.nl/245/49.jpg)
Een prima rubber. Mooi laten zitten:
![[Afbeelding: 50.jpg]](http://martinschipper.nl/245/50.jpg)
Er was nog zwart over!
Op 3 meter afstand (met je ogen half dichtgeknepen) ziet dat er zo een stuk beter uit:
![[Afbeelding: 51.jpg]](http://martinschipper.nl/245/51.jpg)
Zwarte (wat anders?) draagarmen achter:
![[Afbeelding: 52.jpg]](http://martinschipper.nl/245/52.jpg)
Via Marktplaats had ik voor weinig een Lokka differentieel locker gekocht (www.lokka.com).
Geen idee of het in de praktijk gaat werken.. Zwart op wit zal het doen wat ik wil, mocht het niet bevallen in de financiële schade te overzien.
Installatie was zo gepiept.
Voor:
![[Afbeelding: 53.jpg]](http://martinschipper.nl/245/53.jpg)
Na:
![[Afbeelding: 54.jpg]](http://martinschipper.nl/245/54.jpg)
En terug in het huis gegooid:
![[Afbeelding: 57.jpg]](http://martinschipper.nl/245/57.jpg)
Snel heh?
Na lang wikken en wegen toch besloten om de rubbers te vervangen.
Niemand was het eens met mijn theorie dat de rubbers, na 200.000km inrijden, nu eindelijk lekker losgewerkt waren.
Dus Biesheuvel gebeld voor een setje Powerflex rubbers:
PFR88-210BLK (2x)
PFR88-211BLK (2x)
PFR88-212BLK (4x)
PFR88-213BLK (1x)
PFR88-214BLK (1x)
Dus de oude moesten er uit!
...
...
...
Na 2 dagen (2 weken voor mij dus) hakken, zagen en beuken:
![[Afbeelding: 55.jpg]](http://martinschipper.nl/245/55.jpg)
Ja, ziet er wel mooier uit. En zwart, ook mooi:
![[Afbeelding: 56.jpg]](http://martinschipper.nl/245/56.jpg)
Snel de as teruggooien onder de auto:
![[Afbeelding: 58.jpg]](http://martinschipper.nl/245/58.jpg)
![[Afbeelding: 59.jpg]](http://martinschipper.nl/245/59.jpg)
![[Afbeelding: 60.jpg]](http://martinschipper.nl/245/60.jpg)
En het resultaat met verlaging voor en achter:
![[Afbeelding: 61.jpg]](http://martinschipper.nl/245/61.jpg)