DE VOLVO MAAKT EEN KNAKKEND GELUID BIJ STUREN!
WIE HEEFT EEN IDEE?
Het geluid hoor ik als ik een scherpe bocht draai, bv de wijk uit of op een ronde. Je hoort dat één keer een 'TAK'.
Stuur ik naar links dan lijkt het geluid harder en van rechts voor onder te komen.
Stuur ik naar rechts dat zachter ook rechts voor onder. Heel moeilijk om te bepalen.
Het 'tak' of 'knak' was hoorbaar voordat onderstaande de afgelopen twee weken in gebeurd:
1. toplagers fusees
2. achterste rubbers draagarm voor
3. remklauw rechts voor
4. verlagingsveren voor (lesjofors) (met bilstein B6)
5. aantrekken alle bouten, ook dwarsbalk
6. dikke rubbers achteras (silent blocks)
7. 2 cm (ipv 4,5 cm) ophoogblokken achter (standaard Estate veren met Sachs)
Wie heeft een idee?
![[Afbeelding: 40687217351_1c0c984aa1_b.jpg]](https://farm5.staticflickr.com/4789/40687217351_1c0c984aa1_b.jpg)
Natuurlijk is de speling op de fuseekogels, stuurkogels, wiellagers gecontroleerd en goed bevonden.
Dit lijstje zocht ik laatst. Bij mij zitten standaard B6 onder aan de voorzijde.
The Bilstein B6 part numbers and rates (afaik):
Standard:
front p/n: 34-181539 rate: 131/83
rear p/n: 24-002967 rate: 225/107
Rally:
front p/n: 34-030837 rate: 300/150
rear p/n: 24-022118/3 rate: 275/200
Heavy Duty:
front p/n: 34-031520 rate: 300/175
rear p/n: 24-002967 rate: 225/107
Cup:
front p/n: 34-030806 rate: 305/206
rear p/n: 33-067230 rate: 225/150
WIE HEEFT EEN IDEE?
Het geluid hoor ik als ik een scherpe bocht draai, bv de wijk uit of op een ronde. Je hoort dat één keer een 'TAK'.
Stuur ik naar links dan lijkt het geluid harder en van rechts voor onder te komen.
Stuur ik naar rechts dat zachter ook rechts voor onder. Heel moeilijk om te bepalen.
Het 'tak' of 'knak' was hoorbaar voordat onderstaande de afgelopen twee weken in gebeurd:
1. toplagers fusees
2. achterste rubbers draagarm voor
3. remklauw rechts voor
4. verlagingsveren voor (lesjofors) (met bilstein B6)
5. aantrekken alle bouten, ook dwarsbalk
6. dikke rubbers achteras (silent blocks)
7. 2 cm (ipv 4,5 cm) ophoogblokken achter (standaard Estate veren met Sachs)
Wie heeft een idee?
![[Afbeelding: 40687217351_1c0c984aa1_b.jpg]](https://farm5.staticflickr.com/4789/40687217351_1c0c984aa1_b.jpg)
Natuurlijk is de speling op de fuseekogels, stuurkogels, wiellagers gecontroleerd en goed bevonden.
Dit lijstje zocht ik laatst. Bij mij zitten standaard B6 onder aan de voorzijde.
The Bilstein B6 part numbers and rates (afaik):
Standard:
front p/n: 34-181539 rate: 131/83
rear p/n: 24-002967 rate: 225/107
Rally:
front p/n: 34-030837 rate: 300/150
rear p/n: 24-022118/3 rate: 275/200
Heavy Duty:
front p/n: 34-031520 rate: 300/175
rear p/n: 24-002967 rate: 225/107
Cup:
front p/n: 34-030806 rate: 305/206
rear p/n: 33-067230 rate: 225/150
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus