22 February 2018, 23:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 February 2018, 23:28 door Kogelman.)
De prijzen voor goede en mooie 940's trekken inderdaad aan. Er worden door bedrijven zelfs bedragen tussen de 12.000,- en 16.000,- gevraagd voor exemplaren met kilometerstanden onder de 125.000 km en dan heb je vaak niet eens een automaat en full options!
Meer afgeleefde en gebutste exemplaren tref je tussen de 1000,- en 2000,- euro. Gooi daar nog een kleine 1000,- euro tegenaan voor achterstallig onderhoud en preventieve vervanging van onderdelen en je kunt weer een tijd vooruit.
Auto Eminent in Steenwijk heeft nog een mooie Nautic Blue exemplaar staan op G3 (wel handgeschakeld) met een half miljoen km. aan ervaring.
Meer afgeleefde en gebutste exemplaren tref je tussen de 1000,- en 2000,- euro. Gooi daar nog een kleine 1000,- euro tegenaan voor achterstallig onderhoud en preventieve vervanging van onderdelen en je kunt weer een tijd vooruit.
Auto Eminent in Steenwijk heeft nog een mooie Nautic Blue exemplaar staan op G3 (wel handgeschakeld) met een half miljoen km. aan ervaring.
(22 February 2018, 23:02)Joost Zuidam schreef: Check! Dank voor je uitleg, was al bekend met verschil g2/g3. Volume van de tanks is best groot moet ik zeggen. Vraag ik me direct af waarom er dan maar een treurige 50 (netto 36) liter onderbouw in mijn 245 past... maar goed, so be it.....Ik ben een paar jaar geleden wel in Werkhoven geweest toen ik op zoek was naar een vervanger voor mijn gecrashte 940. Er stonden een stuk of 20 940's op een erf achter een huis. Gesproken met Jan, vriendelijke, goedpratende 940 liefhebber. Inderdaad veel keuze en scherpe prijzen. Het klaarmaken vd auto's gebeurde (toen) bij een bevriende (Volvo)garage. Je kunt bijna je 940 naar eigen configuratie laten samenstellen: wil je andere velgen, dan wisselen we die om met die van een andere auto? leer ipv stoffen bekleding, kan overgezet worden? verse cilinderkop erop ? gas er in of juist er uit? wel/geen grote beurt? kleppen gesteld? etc. U zegt het maar en in overleg is veel mogelijk. Het kan dan wel een tijdje duren voordat je auto afgeleverd wordt. Ik ben er uiteindelijk niet geslaagd, omdat ik wellicht te perfectionistisch ben qua plaatwerk en staat vh interieur. Ik hou van een nette, strakke auto. De meeste auto's hadden voor mij net te veel littekens. Wat niets afdoet aan de kwaliteit vd techniek, maar optisch gezien stond er voor mij toen niet iets geschikts bij. Uiteindelijk ben ik bij een particulier geslaagd die een 940 te koop had die daarvoor ook al van een lid vd Volvo700vereniging was geweest. Dan is de onderhoudshistorie goed te traceren en dat geeft vertrouwen. Op de site van de Volvo700vereniging.nl is veel kennis en kunde te vinden over de 700 en 900 serie en soms staan er exemplaren van leden van onze vereniging op te koop. Succes met je zoektocht/proefrit!
Ga eerdaags eens een proefrit maken bij een die in de buurt staat.
Viel me op dat er in werhoven veel staan. Ben daar volgens mij in een ver verleden eens geweest voor een 745dtic. Die liep volgens mij op steenkool, heb nog nooit een auto zo'n wolk zien uitbraken bij de kickdown![]()
Zij hebben prijzen tussen de 1999 en 5000 meen ik en grote voorraad. Iemand hier ervaring met die toko toevallig?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

