22 February 2018, 22:20
Bij een normale lpg installatie met verdamper word het vloeibare lpg eerst omgezet in een gas.
Bij de vialle lpi installatie gebeurt dit niet maar word het vloeibaar ingespoten.
Om de druk te verhogen of constant te houden zit er een pomp in de tank.
De normale tanken zijn er in allerlei vormen en maten .
De tanks met een pomp erin ook.
Wat welke leverancier in welke Volvo ingebouwd heeft is verschillend.
Over het algemeen bij de stations ergens tussen de 70 en de 80 liter inhoud.
Geen verschil in betrouwbaarheid tussen de 2 liter en de 2.3 liter motoren met of zonder turbo.
Alhoewel, wat er niet op zit kan ook niet stuk natuurlijk.
Ik krijg wel het idee dat bij de lpt de wastegate wat vaker en langer open staat en daardoor de wastegate klep en het omliggende materiaal verbrand.
Is een soort uitlaatklep in de turbo.
Er zitten hier wel wat specialisten die daar veel meer van af weten.
Succes met zoeken, op de 1 of andere manier blijven die grote zware 9 series best prijzig.
Zijn ze het waard........
Er komen ook goedkope exemplaren voorbij, tel daar een verse turbo en een verse cilinderkop bij op en wat extra onderhoud en je rijd ook.
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Bij de vialle lpi installatie gebeurt dit niet maar word het vloeibaar ingespoten.
Om de druk te verhogen of constant te houden zit er een pomp in de tank.
De normale tanken zijn er in allerlei vormen en maten .
De tanks met een pomp erin ook.
Wat welke leverancier in welke Volvo ingebouwd heeft is verschillend.
Over het algemeen bij de stations ergens tussen de 70 en de 80 liter inhoud.
Geen verschil in betrouwbaarheid tussen de 2 liter en de 2.3 liter motoren met of zonder turbo.
Alhoewel, wat er niet op zit kan ook niet stuk natuurlijk.
Ik krijg wel het idee dat bij de lpt de wastegate wat vaker en langer open staat en daardoor de wastegate klep en het omliggende materiaal verbrand.
Is een soort uitlaatklep in de turbo.
Er zitten hier wel wat specialisten die daar veel meer van af weten.
Succes met zoeken, op de 1 of andere manier blijven die grote zware 9 series best prijzig.
Zijn ze het waard........
Er komen ook goedkope exemplaren voorbij, tel daar een verse turbo en een verse cilinderkop bij op en wat extra onderhoud en je rijd ook.
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970

