22 February 2018, 02:01
De aw71l is het zelfde als de aw71 maar als extra een lockup.
Het maakt een vaste verbinding in de koppelomvormer zodat er geen slip meer is het voelt als een 5de versnelling.
Het toerental verlaagd ook op dat moment.
En inderdaad, kijk vooral naar het onderhoud, de km stand is minder belangrijk.
Op lpg is de cilinderkop uitgesteld rond de 300.000 km
De dunste klepstelplaatjes officieel leverbaar zijn 3.3mm dacht ik.
Timen Smit in Vasen die ook de lpi injectoren beter vastzet levert of leverde ze ook van 2.7 mm dik.
Kan je toch weer een ton extra rijden.
Mijn ervaring en wat ik om me heen zie is dat de koppakking er rond die tijd ook uitgaat.
Dan is het mooi tijd voor een andere cilinderkop.
En dat hoeft de kop niet te kosten.
Bij mij en vele anderen zaten de hoonsporen nog zichtbaar in de cilinderwanden na 350000 km toen ik de kop vervangen heb.
Ik heb gereden in de 140 240 740 940 850 en de v70 en ik mis alleen de laatste 945.
Super betrouwbaar, roest ongeveer niet, gaat ook zonder onderhoud lang mee, alles kan er in op of achter hangen, lomp sterk gebouwd.
Mist wat karakter van de 240 dat klopt maar die houd je er gewoon bij.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Het maakt een vaste verbinding in de koppelomvormer zodat er geen slip meer is het voelt als een 5de versnelling.
Het toerental verlaagd ook op dat moment.
En inderdaad, kijk vooral naar het onderhoud, de km stand is minder belangrijk.
Op lpg is de cilinderkop uitgesteld rond de 300.000 km
De dunste klepstelplaatjes officieel leverbaar zijn 3.3mm dacht ik.
Timen Smit in Vasen die ook de lpi injectoren beter vastzet levert of leverde ze ook van 2.7 mm dik.
Kan je toch weer een ton extra rijden.
Mijn ervaring en wat ik om me heen zie is dat de koppakking er rond die tijd ook uitgaat.
Dan is het mooi tijd voor een andere cilinderkop.
En dat hoeft de kop niet te kosten.
Bij mij en vele anderen zaten de hoonsporen nog zichtbaar in de cilinderwanden na 350000 km toen ik de kop vervangen heb.
Ik heb gereden in de 140 240 740 940 850 en de v70 en ik mis alleen de laatste 945.
Super betrouwbaar, roest ongeveer niet, gaat ook zonder onderhoud lang mee, alles kan er in op of achter hangen, lomp sterk gebouwd.
Mist wat karakter van de 240 dat klopt maar die houd je er gewoon bij.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970

