21 February 2018, 21:58
Dat zal qua toeren niet veel uitmaken. Ik heb zelf een 245 uit 82 import california en die heeft ook een 4 traps automaat met een B21 K-jet. Maar als ik 120 km/h op de teller rij zit ik op de 2800 rpm en dat is met de handbak van mijn 945 ook dus ik denk dat het met een automaat in de 945 niet veel anders is hoor. Ik verbaas mij trouwens ook dat de 6 bak van mijn Fiat Doblo (auto van mijn werk) bij 120 ook 3000 rpm draait. Dus of een 6 bak nou per definitie zuiniger en rustiger rijd nee dat niet. Maar dat terzijde.
Je moet even een berekening doen wanneer je omslagpunt is wat betreft je km p/J. Maar zoals reeds gezegd je zal zo rond de €100 kwijt zijn aan mrb ivm G3. Dan hebben de G3 volvo’s 9 van de 10 keer al meerdere tonnen op de klok staan en dan gaan de km’s ook tellen bij een 945. En hoe mooi hij dan ook mag zijn als de techniek op is blijf je ook aan zo een auto sleutelen. Zaak is dat je een 945 koopt die nog niet al teveel km heeft gelopen. Je rijd tenslotte 1 ton per jaar erbij. En als je een 945 koopt met 3 ton op de klok en je bent 4 jaar verder zit je al weer op de 7 ton en dan kom je hoe dan ook aan kosten. Zelf rij ik in een 97er benzine met 5 bak net op de 2,1 ton van de week. Ik kocht deze in feb 2013 met 1,75 ton op de klok. Dit zijn km’s die je moet zoeken bij zo een auto dan kun je nog jaren vooruit. Echter zoveel worden ze niet aangeboden en als dat zo is dan zijn de prijzen niet mals.
Ik vindt de 245 stiekem toch iets meer hebben dan de 945 alhoewel de 945 veel lekkerder rijd, meer luxe en toch een stuk breder dus groter. Maar de 245 is toch de station onder de station hoor daar kan de 945 niet aan tippen. Nou heb jij ook wel een motor die eigenlijk te klein is voor al die kg en dan ook op gas wat weer een aantal pk slokt en automaat tja dan zuipt ie wel meer dan een B2300 injectie die meer koppel heeft en meer PK. Ik weet het verbruik van mijn 245 niet meer maar de 945 doet op de snelweg 1 op 12 bij rustig rij gedrag.
Suc6 met je zoektocht
Je moet even een berekening doen wanneer je omslagpunt is wat betreft je km p/J. Maar zoals reeds gezegd je zal zo rond de €100 kwijt zijn aan mrb ivm G3. Dan hebben de G3 volvo’s 9 van de 10 keer al meerdere tonnen op de klok staan en dan gaan de km’s ook tellen bij een 945. En hoe mooi hij dan ook mag zijn als de techniek op is blijf je ook aan zo een auto sleutelen. Zaak is dat je een 945 koopt die nog niet al teveel km heeft gelopen. Je rijd tenslotte 1 ton per jaar erbij. En als je een 945 koopt met 3 ton op de klok en je bent 4 jaar verder zit je al weer op de 7 ton en dan kom je hoe dan ook aan kosten. Zelf rij ik in een 97er benzine met 5 bak net op de 2,1 ton van de week. Ik kocht deze in feb 2013 met 1,75 ton op de klok. Dit zijn km’s die je moet zoeken bij zo een auto dan kun je nog jaren vooruit. Echter zoveel worden ze niet aangeboden en als dat zo is dan zijn de prijzen niet mals.
Ik vindt de 245 stiekem toch iets meer hebben dan de 945 alhoewel de 945 veel lekkerder rijd, meer luxe en toch een stuk breder dus groter. Maar de 245 is toch de station onder de station hoor daar kan de 945 niet aan tippen. Nou heb jij ook wel een motor die eigenlijk te klein is voor al die kg en dan ook op gas wat weer een aantal pk slokt en automaat tja dan zuipt ie wel meer dan een B2300 injectie die meer koppel heeft en meer PK. Ik weet het verbruik van mijn 245 niet meer maar de 945 doet op de snelweg 1 op 12 bij rustig rij gedrag.
Suc6 met je zoektocht

