9 December 2017, 00:57
Nee hoor, ik dacht laat ik s kijken hoe ver je komt in een doos vol onbekende onderdelen en internet. In principe is de telleraandrijving vd M40 en de M47 gelijk (hij telt de rpm vd aandrijfas), beide zijn geleverd met een 4,10 diff erachter en de bijbehorende wieltjes schelen maar liefst 30%, maar ik kan niet helemaal vinden waar het verschil vandaan komt.
Het lijkt alsof de metalen aandrijfwormwielen even dik en groot zijn, maar die van de M40 kan ik echt niet goed tellen van de foto. Ah, hier wel eentje, die heeft duidelijk 5 tanden: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=285445 Of dat aantal van belang is, weet ik ook niet. Het verschil tussen 5 en 6 is in elk geval maar 20%.
Hoogstwaarschijnlijk passen M46 plastic wieltjes niet in de M47, om te beginnen hebben ze geen oliegroeven, en de diameter lijkt anders.
Kan je foefelen met de linttellers? Vast wel, het werkt met veren en magneten: https://www.howacarworks.com/accessories...eedo-works
Het lijkt alsof de metalen aandrijfwormwielen even dik en groot zijn, maar die van de M40 kan ik echt niet goed tellen van de foto. Ah, hier wel eentje, die heeft duidelijk 5 tanden: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=285445 Of dat aantal van belang is, weet ik ook niet. Het verschil tussen 5 en 6 is in elk geval maar 20%.
Hoogstwaarschijnlijk passen M46 plastic wieltjes niet in de M47, om te beginnen hebben ze geen oliegroeven, en de diameter lijkt anders.
Kan je foefelen met de linttellers? Vast wel, het werkt met veren en magneten: https://www.howacarworks.com/accessories...eedo-works
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

