29 October 2017, 13:42
Vorige week terug gekomen van een vakantietje aan de Cote d'Azur.
Met volle bepakking reed de Volvo veel fijner dan leeg. Met name de achterzijde was veel fijner gedempt en drempels kon ik met groot gemak nemen. Gisteren heb ik de Bilsteins B6 achter vervangen door standaard Sachs. Dat had ik veel eerder moeten doen! De Bilsteins zijn met standaard veren (of HDs) veel te stug bij de ingaande slag. Daardoor ontstaat, zeker met HDs, een na-hupje als je over bulten en drempels rijdt. Nu wordt alles mooi glad gestreken. Geen nadeinen en een stabieler weggedrag.
Met een caravan aan de haak en goed gewicht in de auto lijkt het me wel prettig om de Bilsteins tijdelijk te monteren. Maar dat verschil ga ik pas in het voorjaar testen.
Met volle bepakking reed de Volvo veel fijner dan leeg. Met name de achterzijde was veel fijner gedempt en drempels kon ik met groot gemak nemen. Gisteren heb ik de Bilsteins B6 achter vervangen door standaard Sachs. Dat had ik veel eerder moeten doen! De Bilsteins zijn met standaard veren (of HDs) veel te stug bij de ingaande slag. Daardoor ontstaat, zeker met HDs, een na-hupje als je over bulten en drempels rijdt. Nu wordt alles mooi glad gestreken. Geen nadeinen en een stabieler weggedrag.
Met een caravan aan de haak en goed gewicht in de auto lijkt het me wel prettig om de Bilsteins tijdelijk te monteren. Maar dat verschil ga ik pas in het voorjaar testen.
![[Afbeelding: 37300549744_ffe41ec209_c.jpg]](https://farm5.staticflickr.com/4490/37300549744_ffe41ec209_c.jpg)
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus