29 June 2005, 23:46
hey ticcie
die klep doe je voor de turbo en net na de turbo (druk kant).
en niet op het inlaatspruitstuk want als de gasklep dicht valt valt de druk ook weg in je inlaatspruitstuk.
het gaat er juist om dat de turbo op toeren blijft draaien met opschakelen.
dan voor kom je het "turbo gat" effect.
dan zorg je er voor , als de gas klep sluit , dat hij zijn opgebouwde druklucht kwijt kan.
anders zal de opgebouwde lucht de inlaatschoep gaan af remmen
en als dan de gasklep weer open gaat , valt de druk weg in het inlaat systeem en moet de turbo eerst weer op gang komen voordat hij weer zijn werk kan gaan doen.
en dat zijn kostbare secondes naast een bmw :lol:
die klep doe je voor de turbo en net na de turbo (druk kant).
en niet op het inlaatspruitstuk want als de gasklep dicht valt valt de druk ook weg in je inlaatspruitstuk.
het gaat er juist om dat de turbo op toeren blijft draaien met opschakelen.
dan voor kom je het "turbo gat" effect.
dan zorg je er voor , als de gas klep sluit , dat hij zijn opgebouwde druklucht kwijt kan.
anders zal de opgebouwde lucht de inlaatschoep gaan af remmen
en als dan de gasklep weer open gaat , valt de druk weg in het inlaat systeem en moet de turbo eerst weer op gang komen voordat hij weer zijn werk kan gaan doen.
en dat zijn kostbare secondes naast een bmw :lol:


![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)