15 August 2017, 21:09
Ah ok, dankje! Ik heb echter eerst een ander klusje.... Zo goed als ik em gemaakt had, zo "vakkundig"heb ik em ook weer om zeep geholpen.
Afgelopen weekend veel gereden met een ietwat lawaaierige versnellingsbak. En ik merkte dat de motortemperatuur wat hoger werd dan normaal. Met de kachel aan daalde de wijzer weer dus mijn conclusie was dat de capaciteit van de radiateur wat tekort schoot.
Ik heb dat al eens eerder meegemaakt en dus was mijn idee om de radiateur in tegengestelde richting door te spoelen.
Zo gezegd zo gedaan, gisteren heb ik de slangen losgemaakt en de radiateur doorgespoeld, en even later dacht ik, ach, ik doe ook het motorblok... Stomstomstom! Koud water in een warm blok! Sindsdien loopt ie op 5 pitten en verbruikt ie een hele sloot water nl 1 liter per 10km!
De bougies moet ik er nog uitdraaien om te bekijken en compressie meten moet ook nog. De slangen worden echter niet hard en er zit ook geen water bij de olie.
Het hele plan met de auto is nu veranderd. Eerst ga ik nu de koets bijwerken, ramen eruit, bumpers eraf, alles kaal maken en alle roest weghalen.
Daarna pak ik het blok aan en wil ik eigenlijk ook een 4 bak inbouwen. De auto heeft me getrakteerd op 500 majestueuze kilometers dus de auto is het waard!
Ik heb 4 hele mooie roestvrije deuren bij de auto maar het zou natuurlijk leuker zijn om deuren op de kop te tikken die meteen in de goeie kleur zijn.
Ik heb wat te doen deze winter!
Afgelopen weekend veel gereden met een ietwat lawaaierige versnellingsbak. En ik merkte dat de motortemperatuur wat hoger werd dan normaal. Met de kachel aan daalde de wijzer weer dus mijn conclusie was dat de capaciteit van de radiateur wat tekort schoot.
Ik heb dat al eens eerder meegemaakt en dus was mijn idee om de radiateur in tegengestelde richting door te spoelen.
Zo gezegd zo gedaan, gisteren heb ik de slangen losgemaakt en de radiateur doorgespoeld, en even later dacht ik, ach, ik doe ook het motorblok... Stomstomstom! Koud water in een warm blok! Sindsdien loopt ie op 5 pitten en verbruikt ie een hele sloot water nl 1 liter per 10km!
De bougies moet ik er nog uitdraaien om te bekijken en compressie meten moet ook nog. De slangen worden echter niet hard en er zit ook geen water bij de olie.
Het hele plan met de auto is nu veranderd. Eerst ga ik nu de koets bijwerken, ramen eruit, bumpers eraf, alles kaal maken en alle roest weghalen.
Daarna pak ik het blok aan en wil ik eigenlijk ook een 4 bak inbouwen. De auto heeft me getrakteerd op 500 majestueuze kilometers dus de auto is het waard!
Ik heb 4 hele mooie roestvrije deuren bij de auto maar het zou natuurlijk leuker zijn om deuren op de kop te tikken die meteen in de goeie kleur zijn.
Ik heb wat te doen deze winter!

