Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 na 22 jaar stilstand doet het niet
Hij loopt! Nog niet superglad maar hij loopt.
Vanochtend de injectoren eruit gehaald en weggebracht voor reiniging. De meningen zijn verdeeld of dat kan bij dit soort injectoren die op druk open gaan maar vooruit.
In de tussentijd de luchtweger unit eraf gehaald en gecontroleerd op speling, zwaar scharnieren maar dat was allemaal in orde. Met perslucht de zaak voorzichtig doorgeblazen en de plunjer bleek ook goed gangbaar. Daarna de luchtweger unit weer gemonteerd en zonder injectoren/slangen de motor gestart. De benzine kwam er mooi uit.
Injectoren waren om drie uur klaar dus deze aangesloten maar nog niet in de koppen gezet. Kartonnen plaat eronder en weer de motor rond laten gaan. Zoals de monteur al zei, ze zijn niet meer nieuw. Ze sproeien ook best wel...
Maar goed, er kwam peut uit dus de injectoren gemonteerd. Nu moest ie het doen, maar helaas, niks.
Na enig onderzoek bleken nu ineens alle zes de bougies kapot! Waarschijnlijk door het vele starten kapot gegaan.
Na het indraaien van nieuwe bougies was het VROEMMMMM!!
De bougiekabels zijn niet veel soeps meer dus die ga ik morgen vervangen. Ik denk dat dat ook de oorzaak is dat ie nog niet helemaal glad loopt.

Wel bijzonder, als je denkt dat de bougies het gewoon doen omdat ze dat gisteren ook deden dat dat toch niet zo hoeft te zijn! Dus, altijd alert blijven op dubbele fouten is mijn les.

Verder voorzichtig wat achteruit gereden (met zijn kont naar de deur) en weer vooruit. De bak deed het ook zomaar na 22 jaar Smile

Ik heb het wel gepresteerd om twee van die kleine filtertjes van de spinnenkop kwijt te maken met perslucht, heel stom. Zou dat nog iets uitmaken qua flow door de injector? Als de benzine schoon is zal dat niet al te veel verschil maken denk/ hoop ik. Want dat spul is vast niet los te koop.

Morgen dus weer verder (tussen de bedrijven door) Dank zover voor jullie hulp!

Oh ja, die plunjer gaat inderdaad zoals in het filmpje.
Antwoord

Berichten in dit topic
RE: 264 na 22 jaar stilstand doet het niet - door petervanriemsdijk - 17 July 2017, 23:10
RE: 264 na 22 jaar stilstand doet het niet - door Jerry - 13 August 2017, 19:42
RE: 264 na 22 jaar stilstand doet het niet - door ZoZo - 17 August 2017, 13:49

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 14.468 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Overdrive schakelt niet in hun 4 8.944 22 April 2013, 17:01
Laatste bericht: RonnieDuck
  Volvo 264 1981 Waterverbruik aanpakken of niet meer? Abdees 16 20.055 20 July 2012, 18:33
Laatste bericht: Abdees
  wel of niet doen LPG in B27E smorebrod 5 8.083 28 April 2010, 21:16
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)