12 July 2017, 22:14
(11 July 2017, 16:34)petervanriemsdijk schreef: Na diverse Volvo's uit de 2, 7, 8 en 9 serie gehad te hebben is het toch weer gaan kriebelen! Ik heb weer een Volvo!
Afgelopen weekend mijn nieuwe aanwinst opgehaald, een 264GLE van 1978. Niet rot maar wel wat plekjes na 22 jaar stilstand in een schuurtje. De remmen zijn los, de handrem doet het en alle elektrieke zaken zoals ramen, licht, ruitenwissers doen het ook.
Het eerste project is het lopend maken van de motor en dat lukt nog niet zo.
Olie en filter verwisseld, verse benzine in de lege tank gedaan, alles optisch gecontroleerd en een nieuwe accu geplaatst.
De motor gaat goed rond op de startmotor. Ik heb 1 bougie gecontroleerd en die vonkt. De injector van de cilinder LV heb ik eruit gehaald en die nevelt brandstof. De koudstart injector heb ik eruit gehaald en doe doet het ook.
Nou kan het natuurlijk zo zijn dat toevallig die ene bougie en die injector het doet en de rest niet maar dat geloof ik niet.
Vraag is waarom de motor niet aanslaat, mijns inziens moet ie het toch doen met benzine en vonkjes. Hebben jullie suggesties misschien?
ik vrees ok dattie verzuipt je kunt ook proberen aan te trekken , of is het een automaat?
oude brandstof in een K-jet,...vergumming.... ik hoop dat je hem schoon krijgt..
wegenwacht gebruikt wel eens een hoger voltage om de startmotor harder te laten draaien? beetje meer toeren laat de pannekoek bewegen.. of tijdens het starten er even op duwen...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988