26 May 2017, 22:34
Hallo Rene,
Prima foto’s. Mijn eerste indruk: ik kan er wat aan hebben. Er zit veel minder roest op jouw deuren dan op de mijne. Zeker de onderkant, inderdaad, zoals je zegt. Jammer dat de achterklep helemaal kaal is. Ik had gehoopt dat het glas (met sierrand) er nog inzat. Het is een hele klus om het glas met rubber en rand weer spic en span gemonteerd te krijgen. Je doet het met een veter, maar dan nog. De sierrand kan roet in het eten gooien.
Ik ben afhankelijk van de spuiter van wat hij zegt over de reparatie van de roest. De witte kleur is een pre, er gaat meestal grondverf overheen, maar om zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke kleur te blijven zou de ondergrond geen donkere kleur moeten hebben. Nieuwe deuren worden meestal in een grijze kleur, grondverf, geleverd, om de zelfde reden.
Al jouw deuren hebben wel een deuk of wat roest behalve misschien links achter. Roest aan een deurrand wijst op een zwakke plek aan de binnenzijde: het is meestal daar waar water blijft hangen. Dus van binnen naar buiten. De laklaag houdt het nog enigszins bij elkaar, maar als je erin prikt met een schroevendraaier prik je er misschien zo doorheen (dat zag ik een monteur met een grote frons op zij voorhoofd doen!). Dan is er geen houden aan en moet er toch een stuk ingelast worden. Inlassen op zich is niet zo’n probleem. Wat het lastig maakt is plaatijzer zodanig in vorm knippen dat het precies past en ook nog met de nodige bochten, bulten en rondingen. Je hebt er zetbanken voor nodig. Dat wil ik allemaal vermijden.
Bij de scharnieren heeft de achterklep ook zulke roestplekjes. Dit wijst op waterdoorlating tijdens het “bewegen” van de achterklep: het scharnier zat niet strak genoeg gemonteerd zodat het rubber tussen scharnier en dak wat water doorlaat wat lastig verdampt. Dit heb ik eerder gezien toen mijn scharnieren vervangen moesten worden, de klep sloot niet goed meer.
Er van uitgaande dat ik alle deuren of enkele, zoals ze zijn, dus niet kaal, van je overneem, aan welk bedrag denk je dan?
Per deur?
Ik denk zeker aan de achterklep,
Ik bedoel, loont het voor mij de moeite om eens naar Krommenie af te reizen?
Uiteraard met die ouwe 245.
grille
Prima foto’s. Mijn eerste indruk: ik kan er wat aan hebben. Er zit veel minder roest op jouw deuren dan op de mijne. Zeker de onderkant, inderdaad, zoals je zegt. Jammer dat de achterklep helemaal kaal is. Ik had gehoopt dat het glas (met sierrand) er nog inzat. Het is een hele klus om het glas met rubber en rand weer spic en span gemonteerd te krijgen. Je doet het met een veter, maar dan nog. De sierrand kan roet in het eten gooien.
Ik ben afhankelijk van de spuiter van wat hij zegt over de reparatie van de roest. De witte kleur is een pre, er gaat meestal grondverf overheen, maar om zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke kleur te blijven zou de ondergrond geen donkere kleur moeten hebben. Nieuwe deuren worden meestal in een grijze kleur, grondverf, geleverd, om de zelfde reden.
Al jouw deuren hebben wel een deuk of wat roest behalve misschien links achter. Roest aan een deurrand wijst op een zwakke plek aan de binnenzijde: het is meestal daar waar water blijft hangen. Dus van binnen naar buiten. De laklaag houdt het nog enigszins bij elkaar, maar als je erin prikt met een schroevendraaier prik je er misschien zo doorheen (dat zag ik een monteur met een grote frons op zij voorhoofd doen!). Dan is er geen houden aan en moet er toch een stuk ingelast worden. Inlassen op zich is niet zo’n probleem. Wat het lastig maakt is plaatijzer zodanig in vorm knippen dat het precies past en ook nog met de nodige bochten, bulten en rondingen. Je hebt er zetbanken voor nodig. Dat wil ik allemaal vermijden.
Bij de scharnieren heeft de achterklep ook zulke roestplekjes. Dit wijst op waterdoorlating tijdens het “bewegen” van de achterklep: het scharnier zat niet strak genoeg gemonteerd zodat het rubber tussen scharnier en dak wat water doorlaat wat lastig verdampt. Dit heb ik eerder gezien toen mijn scharnieren vervangen moesten worden, de klep sloot niet goed meer.
Er van uitgaande dat ik alle deuren of enkele, zoals ze zijn, dus niet kaal, van je overneem, aan welk bedrag denk je dan?
Per deur?
Ik denk zeker aan de achterklep,
Ik bedoel, loont het voor mij de moeite om eens naar Krommenie af te reizen?
Uiteraard met die ouwe 245.
grille

