Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motornrs. versus typen
#3
(15 April 2017, 13:38)Jambon schreef: In de eerste plaats zou ik graag willen weten wanneer de 8-gats B20's gestart zijn. Hebben ze afwijkende nrs.? Zijn er typische uiterlijke kenmerken..?

De 8 gats krukassen zijn gestart na de 10 de maand 1973 in de 144 modellen 1974 met de grote bumpers. Vanaf de modellen 1974 waren alle bouten en moeren metrichs.
De B20 motoren waren vanaf 1974 uitgerust met de 2 mm grotere inlaatkleppen. Uiterlijk verschil kun je zien aan de platte vlakken op de cilinderkop waar vroeger de injectoren gemonteerd werden voor de B20E .
Antwoord


Berichten in dit topic
Motornrs. versus typen - door Jambon - 15 April 2017, 13:38
RE: Motornrs. versus typen - door Marc1970 - 15 April 2017, 22:18
RE: Motornrs. versus typen - door johan laveyne - 17 April 2017, 12:04
RE: Motornrs. versus typen - door Jambon - 17 April 2017, 22:24

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  carburateur CD-2 met zwart dopje versus CD-US met geel dopje... jero 1 2.337 24 June 2015, 21:03
Laatste bericht: Marc1970
  B21a versus B200a flink verschil in vermogen geertkroon 4 3.733 12 September 2011, 12:45
Laatste bericht: Marc1970
  Mech. injectie versus carburateurs... Carlos Knaap 3 4.681 29 January 2006, 02:08
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)