7 April 2017, 10:04
Inderdaad even een testopstelling maken lijkt mij het beste. Bij een 240 heb je een olietemperatuursensor die in de carterplug zit verwerkt. Misschien dat zoiets voor de 740 ook te krijgen of te maken is, dan kun je relatief eenvoudig een kabeltje naar binnen brengen en hier een temperatuurmeter aan hangen.
Exacte waarden weet ik niet maar mij is altijd verteld (bind me hier niet op vast) dat de olietemperatuur best even boven de 100 graden mag komen maar beter is om die rond de 80-90 graden te hebben. Zeker als je een oliekoeler hebt zou dat moeten kunnen. Er zal een bepaalde reden zijn dat je olie zo warm wordt, misschien de verkeerde viscositeit? Controleer die even voor de zekerheid op kroon-oil.com of vraag hem bij de dealer of een specialist na.
Exacte waarden weet ik niet maar mij is altijd verteld (bind me hier niet op vast) dat de olietemperatuur best even boven de 100 graden mag komen maar beter is om die rond de 80-90 graden te hebben. Zeker als je een oliekoeler hebt zou dat moeten kunnen. Er zal een bepaalde reden zijn dat je olie zo warm wordt, misschien de verkeerde viscositeit? Controleer die even voor de zekerheid op kroon-oil.com of vraag hem bij de dealer of een specialist na.

