23 February 2017, 16:13
Mijn b230k zat een rare tik in maar bakken met koppel van stationair toeren tot 3000 toeren.
Bij 4000 toeren hield het wel op.
Standaard t nokkenas.
Nu met b230f voorzien van a nokkenas, zelfde ontsteking en uitlaat, andere inlaat iets minder koppel bij lage toeren maar trekt vloeiend door naar 5000 toeren.
Iets meer na ontsteking geeft iets minder koppel onderin maar trekt wel door naar 6000 toeren.
Deze motor voelt veel soepeler aan.
Ik denk dat de zwaardere zuigers van de b230k het geheel minder soepel maakt.
Of het is de hogere compressie.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met de ontsteking van de b230f en wil de compressie nog omhoog brengen.
Ps ik heb alleen lpg.
150 op de GPS is trouwens geen probleem met mijn 145 maar het toerental is dan niet leuk meer.
Achteras is 1 op 4.56
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Bij 4000 toeren hield het wel op.
Standaard t nokkenas.
Nu met b230f voorzien van a nokkenas, zelfde ontsteking en uitlaat, andere inlaat iets minder koppel bij lage toeren maar trekt vloeiend door naar 5000 toeren.
Iets meer na ontsteking geeft iets minder koppel onderin maar trekt wel door naar 6000 toeren.
Deze motor voelt veel soepeler aan.
Ik denk dat de zwaardere zuigers van de b230k het geheel minder soepel maakt.
Of het is de hogere compressie.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met de ontsteking van de b230f en wil de compressie nog omhoog brengen.
Ps ik heb alleen lpg.
150 op de GPS is trouwens geen probleem met mijn 145 maar het toerental is dan niet leuk meer.
Achteras is 1 op 4.56
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970