25 December 2016, 23:33
Ik heb bij Conrad 3x 182260 (1,3 lm) en 20x 182082 (1,9 lm) besteld. Die eerste 3 zijn dus voor de verlichting boven de tellerbak, en de kleine voor alle signaallampen in de tellerbak, en de verlichting van schakelaars in de middenconsole, de kachelschuiven en het klokje. Daar had ik er zelf 18 of 19 van nodig. Dit aantal is dus afhankelijk van hoeveel schakelaars je in de middenconsole hebt en hoeveel signaallampen in je tellerbak gebruikt worden. Let er bij die steeklampjes op dat ze maar in 1 richting stroom doorlaten! Ik kan me niet herinneren dat er op stond welke kant voeding of massa was, dus als het lampje niet werkt andersom in de fitting zetten en dan zou het wel moeten werken. Wilde ook de waarschuwingslampjes van de gordels vervangen maar ik had niet goed opgelet en daar een grotere maat steeklampjes voor besteld, dat is natuurlijk een bajonetfitting. Volgens mij BA9s, denk dat een willekeurige 12V led-lamp met die fitting goed genoeg is. Je zou zo'n zelfde lampje ook voor het dashboardkastje kunnen gebruiken.