9 December 2016, 16:36
asterix schreef:Volgens mij is het is het nog steeds een bedrijfsauto als ik het kentekennummer zo zie.
Mijn broer had ook zo'n zelfde VAN uitvoering, die kreeg zelfs als particulier nog korting op het kwart tarief...
En inderdaad, volgens het kenteken is het een bedrijfsauto. En voor de RDW (en daarmee voor de verzekering en eigenlijk alle andere partijen) is het ook een bedrijfsauto. Rijkswaterstaat vroeg ons laatst zelfs of we mee wilden doen aan een 'enquete vrachtvervoer Nederland'. Maar de belastingdienst zou de belastingdienst niet zijn als ze niet een andere definitie zouden hanteren: er moet, geloof ik, een kubus van bepaalde afmetingen in passen. En dat past niet.
Vorige eigenaar heeft de belastingdienst uitgenodigd om te komen kijken. In de overtuiging dat ze dan in een oogopslag zouden zien dat deze auto nooit gemaakt is voor het vervoeren van meer dan 2 personen met de ingelaste en meegespoten laadvloer. Maar helaas had de dienstdoende snor (ik neem aan dat iedereen bij de belastingdienst een snor heeft) had alleen een duimstok en kwam niet verder dan 'regels zijn regels'. Tja, wat doe je eraan. Hoewel ik nu bedenk dat ik misschien gewoon iedere maand moet bellen met de belastingdienst. Misschien tref ik een keer iemand die het wel snapt.
Tot die tijd nemen we ons verlies maar. Nogmaals: rondrijden met een glimlach is ons ook wat waard! En we houden zo in ieder geval een '240 van' in originele staat. Want ik denk dat de belastingdienst er intussen een hoop heeft vermoord...