23 November 2016, 14:46
SFRC schreef:Het wordt langzaam tijd voor een nieuwe cilinderkop. De huidige is al zo goed als uitgesteld. Daarnaast, en eigenlijk wel zo lastig, de achterste twee bougies draaien dol. Die gaan er niet meer uit. Ze blijven wel zitten dus we kunnen gewoon blijven rijden.
Nu zit er een 700 serie kopje op. Als iemand wat moois weet...
Afgelopen donderdag twee helicoils in de kop gedraaid voor de bougies. De zondag ervoor zat plots ÃÃn bougie los. Bij het starten hoorde ik duidelijk pompgeluiden van de zuiger.
Bij de eerste keer starten leek er wel een drijfstanglager uit te liggen. Wat een herrie. Eerst de timing gecheckt en de daarna de distri riem. Alles in orde. Nogmaals proberen. Weer gelijk herrie. Hmmm. Advies aan Toncar gevraagd en zij luisterde even mee bij de 3de keer starten. Weer herrie maar na 3 seconden klonk de motor weer normaal.
Storm in een glas water dus. Na het plaatsen van de helicoils was wat vet in het blok achter gebleven en dat bleek de oorzaak. Ik sleutel echt te weinig...
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus