21 October 2016, 17:38
"Bij een eerste behandeling moeten gaten geboord, inspectie met camera's, alle roest verwijderd,
dinitrol aangebracht en gaten weer afgedicht. Dit laat ik liever aan de professionals over. Een 2e
keer zou je dat inderdaad misschien zelf kunnen."
Vaak be'j te bange: Ik heb destijds eerst met een (geleende) endoscoop eerst de dorpels van binnen bekeken, die zagen er schoon uit. Doorgeblazen met perslucht en daarna kan de anti roestbehandeling beginnen. Als je het niet vertrouwd kun je eventueel nog wat gaatjes boren, endoscoop er in en kijken hoe het er bij ligt. Volspuiten en dopje er op.
Als er echt veel roest verwijderd moet worden en er laswerk naar boven komt wordt het een ander verhaal, dat zou ik ook aan een professional overlaten. Maar zelf een antiroestbehandeling doen wil prima als je weet dat je geen roestbak gekocht heb, je bent voor minder dan 100,- aan materiaalkosten klaar. Alle Dinitrol producten die de professionals gebruiken kan je zelf ook via internet bestellen (Dinitrol ML, metallic, sealen met Dinitrol 1000)
Professioneel laten behandelen kan ook, dat loopt zo tegen de 1000,- euro (afhankelijk vh formaat en of er nog laswerk aan zit). Je krijgt er dan een certificaat bij en een gratis herhalingskeuring na een jaar.
dinitrol aangebracht en gaten weer afgedicht. Dit laat ik liever aan de professionals over. Een 2e
keer zou je dat inderdaad misschien zelf kunnen."
Vaak be'j te bange: Ik heb destijds eerst met een (geleende) endoscoop eerst de dorpels van binnen bekeken, die zagen er schoon uit. Doorgeblazen met perslucht en daarna kan de anti roestbehandeling beginnen. Als je het niet vertrouwd kun je eventueel nog wat gaatjes boren, endoscoop er in en kijken hoe het er bij ligt. Volspuiten en dopje er op.
Als er echt veel roest verwijderd moet worden en er laswerk naar boven komt wordt het een ander verhaal, dat zou ik ook aan een professional overlaten. Maar zelf een antiroestbehandeling doen wil prima als je weet dat je geen roestbak gekocht heb, je bent voor minder dan 100,- aan materiaalkosten klaar. Alle Dinitrol producten die de professionals gebruiken kan je zelf ook via internet bestellen (Dinitrol ML, metallic, sealen met Dinitrol 1000)
Professioneel laten behandelen kan ook, dat loopt zo tegen de 1000,- euro (afhankelijk vh formaat en of er nog laswerk aan zit). Je krijgt er dan een certificaat bij en een gratis herhalingskeuring na een jaar.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2