17 October 2016, 21:08
Marc1970 schreef:Draadbreuk, kortsluiting e.d. kan heel goed in 1983 maar het uitsputteren en herstarten doet mij meer richting brandstof/ mengsel denken. Een kortsluiting of iets elektrisch zou een wat geregeldere storing geven denk ik, draad raakt iets bij harde bocht naar links bijvoorbeeld. Bobine stopt ermee na 10 km rijden en gaat weer na afkoelen.
Waarschijnlijk hebben deze al de transistor ontsteking met Hall sensor die niet willekeurig er mee ophoudt en weer tot leven komt. Puntjes ontsteking trouwens ook niet.
Het pompje zit aan de zijkant van het blok, volg de benzineslang. Het pompje is een simpel mechanische geval en zal het niet zijn, misschien iets wat daarvoor of daarna komt.
Blijft lastig.
een 240 uit 83 met hall sensor dacht ik ook wel.
Rond 85 kwamen pas 240's met injectie elektronische ontsteking etc. niet eerder hoor.
Dacht dat de amerikaanse types wel eerder hiermee waren i.v.m. strenge emissie eisen.

