27 June 2005, 22:04
Hoi Erik,
leuk zo'n intercooler he???
Ik merkte duidelijk dat mijn turbodruk lager was na het monteren van de IC en heb de stang vd wastegate ongeveer 2,5 slagen moeten inkorten voor dezelfde druk op het metertje.
Ik heb nu een nieuwe cylinderkop, uitlaatspruitstuk en turbo gemonteerd en na wat voorzichtig inrijden heb ik de turbodruk nu verhoogd tot rand geel/rood. Monsterachtig! (CO-waarde wel even laten afstellen voor de zekerheid, maar was niet nodig vlgs de monteur). Geef alleen volgas als ik sporadisch een BMW wil pesten.
Ga nu een CBV-klep erbij monteren (Control Bypass Valve), want turbodruk valt echt weg bij het schakelen. Zo'n CBV klep zit standaard op bijv. een 480 turbo en houdt de turbo op druk - scheelt toch weer.
leuk zo'n intercooler he???
Ik merkte duidelijk dat mijn turbodruk lager was na het monteren van de IC en heb de stang vd wastegate ongeveer 2,5 slagen moeten inkorten voor dezelfde druk op het metertje.
Ik heb nu een nieuwe cylinderkop, uitlaatspruitstuk en turbo gemonteerd en na wat voorzichtig inrijden heb ik de turbodruk nu verhoogd tot rand geel/rood. Monsterachtig! (CO-waarde wel even laten afstellen voor de zekerheid, maar was niet nodig vlgs de monteur). Geef alleen volgas als ik sporadisch een BMW wil pesten.
Ga nu een CBV-klep erbij monteren (Control Bypass Valve), want turbodruk valt echt weg bij het schakelen. Zo'n CBV klep zit standaard op bijv. een 480 turbo en houdt de turbo op druk - scheelt toch weer.
