25 May 2016, 16:36
Op LPG rijdt hij inmiddels vrij aardig. De `originele` carburateur had speling op de gasklep en was erg smerig, dus ik heb de carburateur van mijn andere 244 `geleend`. Deze is vorig jaar gereviseerd, heb er daarna nog zo'n 3000-4000 km mee gereden denk ik. Het rare is dat ik er vanaf zondagavond totdat ik gisteren de verdamper heb teruggezet nog wel mee heb gereden op benzine.
Het brandstofpompje wat er tot zondag nog op zat deed niet zo veel meer. Ik had nog een paar andere liggen, nu zit er een op die het wel doet. Het lijkt me op een of andere manier niet echt gezond voor zo'n pompje als er de hele tijd druk wordt opgebouwd die nergens naar toe kan, wat dus gebeurt bij het rijden op LPG. Bovendien lijkt mij dat de carburateur zou kunnen overstromen als er geen retourleiding is. Omdat ik nog een stukje dunne RVS leiding had liggen, hangt dat nu als retourleiding onder de auto. Tussen het brandstofpompje en de benzineafsluiter zit een T-stukje waar de retourleiding op zit aangesloten, en het hoogste punt in de retourslang ligt wat hoger dan de carburateur. Maar er wordt nu dus te weinig benzine naar de carburateur gepompt.
Het brandstofpompje wat er tot zondag nog op zat deed niet zo veel meer. Ik had nog een paar andere liggen, nu zit er een op die het wel doet. Het lijkt me op een of andere manier niet echt gezond voor zo'n pompje als er de hele tijd druk wordt opgebouwd die nergens naar toe kan, wat dus gebeurt bij het rijden op LPG. Bovendien lijkt mij dat de carburateur zou kunnen overstromen als er geen retourleiding is. Omdat ik nog een stukje dunne RVS leiding had liggen, hangt dat nu als retourleiding onder de auto. Tussen het brandstofpompje en de benzineafsluiter zit een T-stukje waar de retourleiding op zit aangesloten, en het hoogste punt in de retourslang ligt wat hoger dan de carburateur. Maar er wordt nu dus te weinig benzine naar de carburateur gepompt.