De B21ET is uitgerust met K-jetronic benzineinspuiting van Bosch.
De injectoren in de cil. kop worden elk afgedicht met O-ringen .
Per injector twee stuks :ÃÃn dunne en ÃÃn dikke ( vaak de "donut" ring genoemd).
http://www.ipdusa.com/products/5897/1040...r-seal-kit
Zijn die ook al vervangen ?
Zonee...dan is er grote kans dat deze ringen uitgehard zijn en niet meer afdichten.
Er wordt dan valse lucht aangezogen waardoor de motor als een natte krant gaat lopen.
Vaak wordt dan de ontsteking verdacht terwijl dat niet zo is .
De ontsteking is elektronisch en heeft geen kontaktpunten en is dus onderhoudsvrij.
Wel regelmatig een nieuwe verdelerkap,maar thats all.
En eenmaal afgesteld moet het ontstekingstijdstip niet meer veranderen.
Tenzij de verdeler al een respectabel aantal km's gedraaid heeft en echt versleten is.
edit; ik lees in een vorig topic dat die injectorrubbers recent vervangen zijn.
De injectoren in de cil. kop worden elk afgedicht met O-ringen .
Per injector twee stuks :ÃÃn dunne en ÃÃn dikke ( vaak de "donut" ring genoemd).
http://www.ipdusa.com/products/5897/1040...r-seal-kit
Zijn die ook al vervangen ?
Zonee...dan is er grote kans dat deze ringen uitgehard zijn en niet meer afdichten.
Er wordt dan valse lucht aangezogen waardoor de motor als een natte krant gaat lopen.
Vaak wordt dan de ontsteking verdacht terwijl dat niet zo is .
De ontsteking is elektronisch en heeft geen kontaktpunten en is dus onderhoudsvrij.
Wel regelmatig een nieuwe verdelerkap,maar thats all.
En eenmaal afgesteld moet het ontstekingstijdstip niet meer veranderen.
Tenzij de verdeler al een respectabel aantal km's gedraaid heeft en echt versleten is.
edit; ik lees in een vorig topic dat die injectorrubbers recent vervangen zijn.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.