18 May 2016, 08:30
Automatic-freak schreef:De stuurhoek (bumpsteer) zal inderdaad een probleempje worden (zie kaplhenke racing) die levert daar een oplossing voor.
Tevens moet je oppassen met de wielranden achter; aangezien de wielen niet recht in de ronding staan, zullen ze aan de achterzijde kunnen aanlopen.
De draagarmen achter met ongeveer 2,5cm inkorten kan daarvoor een oplossing zijn.
Verder ben ik hier zelf op het moment ook mee aan het uitzoeken; dus ik ben benieuwd wat er nog meer bekend is.
Door het verlagen worden de wielen naar binnen getrokken, maar dat is met uitlijnen te fixen. Bumpsteer is iets anders, dat is dat de stuurhoek veranderd als de vering ingedrukt word. Dat voel je aan een auto dat ie een beetje begint te trekken als je over een hobbelige weg rijd. Vooral met racen is dat iets wat je niet wil.
Maar de draagarmen inkorten vergroot toch het probleem achter? Bij inveren draait de achteras om een punt halverwege de auto en komt dus verder naar voren. Ik denk dat je die eerder moet verlengen dan inkorten. Al denk ik dat dit pas een probleem is als je je wielkasten goed wil vullen met brede banden. Ik wil gewoon smalle stalen velgen met simpele banden gaan rijden en dan heb je niet snel dit soort problemen.
Jambon schreef:met luchtvering kun je hem op de grond leggen..
Eigenlijk is dat wel de beste oplossing voor wat ik zoek... plat op de grond parkeren, laag rijden en op vakantie naar zweden in SUV stand zetten. Jammer alleen dat een beetje airride set vier keer zo duur is als de auto