11 April 2016, 20:19
Ook hier iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan
Ik heb destijds (snel) moeten kiezen, omdat mijn 245 nog niet klaar was (3 jaar later nog steeds niet). Ook had ik verwacht dat ik een fatsoenlijke leaseauto zou krijgen, helaas bleef die ook langer uit dan verwacht (een peug 107 is geen fatsoenlijke familie auto).
Ik heb specifiek voor de 940 gekozen, omdat het onderhoud daaraan makkelijk zelf te doen is EN dat ik (indien noodzakelijk) de turbo motor nog zou kunnen gebruiken voor in mijn 245. Daarnaast hebben we ook even stil gestaan bij een late 850 t5, maar de keuze voor bekend onderhoud was sterker.
Het enige wat ik nu wel merk is dat ik het onderhoud zelf wil doen. Dat kan vervelend zijn, omdat ik met 2 kinderen (en een vriendin met hobbies) weinig tijd overhou.
Zeker als de nood hoog is, is het af en toe wel irritant. Maar goed, daarnaast is nu wel een fatsoenlijke daily (citroen cactus) aanwezig, dus iets minder noodzaak om dagelijks een rijdende 940 te hebben.
Daarnaast is het fun-effect zeker aanwezig, ook in negatieve zin, want er zijn veel leuke dingen om te doen (grote turbo, chiptuning, verlagen en al wat er nog meer kan komen), waardoor er minder budget en tijd overblijft voor de hobby auto.
Als ik nogmaals voor de keuze zou staan, zou ik een 940 op LPG halen, of juist een latere v70 (ook LPG). De LPG omdat ik wel 15.000km per jaar maak. Ondanks dat ik nog een fun/hobby auto op LPG heb (die rijdt welliswaar nog niet, maar toch)
Ik snap je dilemma

Ik heb destijds (snel) moeten kiezen, omdat mijn 245 nog niet klaar was (3 jaar later nog steeds niet). Ook had ik verwacht dat ik een fatsoenlijke leaseauto zou krijgen, helaas bleef die ook langer uit dan verwacht (een peug 107 is geen fatsoenlijke familie auto).
Ik heb specifiek voor de 940 gekozen, omdat het onderhoud daaraan makkelijk zelf te doen is EN dat ik (indien noodzakelijk) de turbo motor nog zou kunnen gebruiken voor in mijn 245. Daarnaast hebben we ook even stil gestaan bij een late 850 t5, maar de keuze voor bekend onderhoud was sterker.
Het enige wat ik nu wel merk is dat ik het onderhoud zelf wil doen. Dat kan vervelend zijn, omdat ik met 2 kinderen (en een vriendin met hobbies) weinig tijd overhou.
Zeker als de nood hoog is, is het af en toe wel irritant. Maar goed, daarnaast is nu wel een fatsoenlijke daily (citroen cactus) aanwezig, dus iets minder noodzaak om dagelijks een rijdende 940 te hebben.
Daarnaast is het fun-effect zeker aanwezig, ook in negatieve zin, want er zijn veel leuke dingen om te doen (grote turbo, chiptuning, verlagen en al wat er nog meer kan komen), waardoor er minder budget en tijd overblijft voor de hobby auto.
Als ik nogmaals voor de keuze zou staan, zou ik een 940 op LPG halen, of juist een latere v70 (ook LPG). De LPG omdat ik wel 15.000km per jaar maak. Ondanks dat ik nog een fun/hobby auto op LPG heb (die rijdt welliswaar nog niet, maar toch)
Ik snap je dilemma