11 April 2016, 13:42
850's zijn geweldige auto's, ik heb er twee gehad en beide naar hoge kilometerstanden gereden. Maar let heel goed op als je er nu ÃÃn koopt. Die auto's koop je inmiddels voor de prijs van een tweedehands fiets en dat maakt dat er veel knakenrijders in rijden. En je dus met enorm achterstallig onderhoud te maken kunt krijgen. En dan ben je zo'n 850 snel zat omdat alles dan net even wat complexer (en dus duurder) is dan een 2-7-9 serie. Hetzelfde geldt inmiddels ook voor V70N. Houdt er ook rekening mee (bij LPG) dat de 850 motoren zelfstellende kleppen hebben en de V70(N) vanaf 1999 niet. Als er dus al een paar ton LPG in zit, kan je daar voor een koprevisie komen te staan.
Tot slot: probeer bij een V70N ook even de draaicirkel uit. Als je een RWD of 850 gewend bent lijkt het of je een olietanker moet keren....
Tot slot: probeer bij een V70N ook even de draaicirkel uit. Als je een RWD of 850 gewend bent lijkt het of je een olietanker moet keren....