3 April 2016, 22:15
Zo , weer een stappie verder . Eerst wilde ik nog even reageren op Marc.
Je schreef ,, Ik maakte daar uit op dat de unit 12V moet krijgen met een eigen draad ("waarop geen andere stroomverbuikers mogen zijn aangesloten"), en een 3A zekeringetje,, .
En daar had jij volkomen gelijk in .
Maar er is nog een 12V draadje nodig .Dat draadje wordt aangeduid als ,,+ na contact,, en verder lees ik ,,Op de draad + na contact moet ook plus blijven staan tijdens het starten .
Die draad zorgt voor 12 Volt ter bekrachtiging van de relais in het blokkeersysteem tijdens het rijden .
Ik weet niet of ik er overheen gelezen maar in de gebruiksaanwijzing van het blokkeersysteem word , volgens mij , niet vermeld dat ook deze
draad moet worden aangesloten op een zekering waarop geen andere stroomverbuikers zijn aangesloten .
Door dit niet te doen en het blokkeersysteem stomweg bij de knipperlichten/taillamp op de zekering te zetten is in dit geval een mogelijk levensgevaarlijke situatie gecreerd .
Het is me al een keer eerder overkomen met m'n vorige 240 die er op de linkerbaan A15 plotseling mee stopte (koolborstels , geloof me , auto was ook ,dood,)
bij een snelheid van 120 km/uur . En zonder rem èn stuurbekrachtiging is het lastig snel te reageren.
Deze keer reed ik in de bebouwde kom en kon ik snel aan de kant . Dus heeft iemand zo'n blokkeersysteem in zijn/haar auto kijk het ff na of laat het nakijken !!!!!
Beter nog is het , zoals Arjan al schreef het systeem uit veiligheidsoverweging te verwijderen .
Opeens vraag ik me af hoe vaak dat gebeurt, een, dode auto, op wat voor manier dan ook .
Daar ik deze auto nog maar net 2 maanden in mn bezit heb en er probleemloos mee heb gereden was er ook geen reden me hier in te verdiepen . Het blokkeersysteem zat er al in .
Inmiddels ben ik aardig wat wijzer . Na van alles geprobeert te hebben, relais er in/er uit, met warme motor/koude motor , stationaire laten draaien , gas geven ,
koppeling in trappen, met actief contact in achteruit gezet lampen getjekt alles werkt richtingaanwijzers oke ...
Zolang er maar niet gereden word ..
Uit ergenis rammel ik die pook nog maar eens in z'n ÃÃn , twÃe ....en ik hoor , tik , en jawel zekering eruit .
Ik heb de wagen 2 weken geleden een grote beurt laten geven waarbij o.a. de transmissie olie in de versnellingsbak is bijgevuld .
Morgen maar eens op de brug zetten en kijken wat dat oplevert . Ik laat het weten ! Grt Ap.
Je schreef ,, Ik maakte daar uit op dat de unit 12V moet krijgen met een eigen draad ("waarop geen andere stroomverbuikers mogen zijn aangesloten"), en een 3A zekeringetje,, .
En daar had jij volkomen gelijk in .
Maar er is nog een 12V draadje nodig .Dat draadje wordt aangeduid als ,,+ na contact,, en verder lees ik ,,Op de draad + na contact moet ook plus blijven staan tijdens het starten .
Die draad zorgt voor 12 Volt ter bekrachtiging van de relais in het blokkeersysteem tijdens het rijden .
Ik weet niet of ik er overheen gelezen maar in de gebruiksaanwijzing van het blokkeersysteem word , volgens mij , niet vermeld dat ook deze
draad moet worden aangesloten op een zekering waarop geen andere stroomverbuikers zijn aangesloten .
Door dit niet te doen en het blokkeersysteem stomweg bij de knipperlichten/taillamp op de zekering te zetten is in dit geval een mogelijk levensgevaarlijke situatie gecreerd .
Het is me al een keer eerder overkomen met m'n vorige 240 die er op de linkerbaan A15 plotseling mee stopte (koolborstels , geloof me , auto was ook ,dood,)
bij een snelheid van 120 km/uur . En zonder rem èn stuurbekrachtiging is het lastig snel te reageren.
Deze keer reed ik in de bebouwde kom en kon ik snel aan de kant . Dus heeft iemand zo'n blokkeersysteem in zijn/haar auto kijk het ff na of laat het nakijken !!!!!
Beter nog is het , zoals Arjan al schreef het systeem uit veiligheidsoverweging te verwijderen .
Opeens vraag ik me af hoe vaak dat gebeurt, een, dode auto, op wat voor manier dan ook .
Daar ik deze auto nog maar net 2 maanden in mn bezit heb en er probleemloos mee heb gereden was er ook geen reden me hier in te verdiepen . Het blokkeersysteem zat er al in .
Inmiddels ben ik aardig wat wijzer . Na van alles geprobeert te hebben, relais er in/er uit, met warme motor/koude motor , stationaire laten draaien , gas geven ,
koppeling in trappen, met actief contact in achteruit gezet lampen getjekt alles werkt richtingaanwijzers oke ...
Zolang er maar niet gereden word ..
Uit ergenis rammel ik die pook nog maar eens in z'n ÃÃn , twÃe ....en ik hoor , tik , en jawel zekering eruit .
Ik heb de wagen 2 weken geleden een grote beurt laten geven waarbij o.a. de transmissie olie in de versnellingsbak is bijgevuld .
Morgen maar eens op de brug zetten en kijken wat dat oplevert . Ik laat het weten ! Grt Ap.