25 February 2016, 22:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 February 2016, 22:57 door Goedkoetje.)
Hallo Jos, bedankt voor je antwoord. Dit is inderdaad de oplossing. Transmissie krik steun onder de bak en dan de 4 bouten los van de baksteun. Daarna de krik laten zakken en in mijn geval kon de krik volledig weggehaald worden. Wel oppassen dat de klepdeksel van je motorblok niet je schutbord in deukt, maar bij mij ging het goed. Je blok (met transmissie er nog aan gemonteerd) hangt dan volledig in de rubbers van je motor steunen. Bij deze positie kun je prima bij de bovenste bouten, maar losmaken kan nog wel lastig gaan. Zorg voor goede verlengstukken (je hebt ongeveer 70 cm lengte nodig om genoeg ruimte te hebben om "moment" te maken. Met een holle pijp om m'n ratel is het wel te doen. Zorg wel dat je een 6-kant dopsleutel gebruikt en niet de 18-kant, die hebben meer speling waardoor je je bout "rond" kan draaien.
Wat een verhaal, maar wellicht heeft iemand anders er nog wat aan.
Wat een verhaal, maar wellicht heeft iemand anders er nog wat aan.

