24 February 2016, 11:56
SFRC schreef:Nog steeds blij met het enthousiasme waarmee de Volvo nu van richting verandert. Het zet moment van de 245 is veel korter waarbij kort-op-elkaar liggende stuurbewegingen veel effectiever worden opgevolgd. Ik zie er nu al naar uit om te proberen hoeveel beter de 245 straks in heuvelachtig gebied met kronkelwegen gaat rijden. Niet zoals de Alfa, laat staan de MGB, maar zeker en vast een stuk beter.
De 123 ignition heb ik nu op 12,5 graden staan maar ik ben van stand 'B' naar stand 'C' gegaan. Beide bedoeld voor LPG wagens maar voor andere ontstekingen. Iets meer souplesse onderin het toerengebied en net wat makkelijker starten. Dit lijkt tot nu toe de beste stand te zijn. Het is moeilijk om de curves in te schatten. Het lijkt erop dat de voorontstekingscurve in 'C' minder ver uit elkaar ligt dan bij 'B'.
Ontsteking 1 graadje terug gezet naar 11,5. Start iets moeilijker maar pakt verder beter op.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus