28 January 2016, 21:54
De nieuwe ontsteking is een stuk preciezer dan de gammele oude. Dus het afstellen luistert ook nauwer.
Maar het is wel een gepuzzel om de juiste voorontsteking te bepalen. Hoge compressie B230k redblock (740) met een A nokkenas. Daar zijn geen standaard waardes voor. Bij 10 graden sloeg de motor moeizaam aan. Nu zit ik op 15 graden voorontsteking bij 850 rpm.
Voor het eerst pakt de auto ook onder de 2000 rpm redelijk op. En er zijn ook echt een 10-tal paarden bijgekomen.
Morgen ook eens op benzine testen. Als hij dan bij + 100 km/u niet pingelt dan kan ik proberen om nog een graadje meer voorontsteking te geven.
Maar het is wel een gepuzzel om de juiste voorontsteking te bepalen. Hoge compressie B230k redblock (740) met een A nokkenas. Daar zijn geen standaard waardes voor. Bij 10 graden sloeg de motor moeizaam aan. Nu zit ik op 15 graden voorontsteking bij 850 rpm.
Voor het eerst pakt de auto ook onder de 2000 rpm redelijk op. En er zijn ook echt een 10-tal paarden bijgekomen.
Morgen ook eens op benzine testen. Als hij dan bij + 100 km/u niet pingelt dan kan ik proberen om nog een graadje meer voorontsteking te geven.