23 January 2016, 18:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 January 2016, 23:23 door Nicolaas H.)
Het is heel lang geleden dat ik dit begon en uiteindelijk heb ik de oude dynamo erin laten zitten. Vandaag moest ik de V-riem van de dynamo vervangen en dacht ik gelijk de dynamo maar te vervangen. Op zich lijkt het me geen probleem, Alleen zit er op mijn oude dynamo een rechthoekig zwart kastje [zie vraagtekentje] met een stekkertje dat op de dynamo is aangesloten. Wat doet dit kastje? Is van Bosch, staat op: 2.2 microF/100V- en nummer: 0290800 036. Is het nodig dit over te zetten op de nieuwe dynamo of zit dit in nieuwe dymano's al ingebouwd?
Er is geen schroefdraad in de nieuwe dynamo om hem in vast te draaien. Moet ik hem gewoon in de aluminium behuizing vastdraaien? Er lijkt wel een gat te zitten waarin ik de bout zou kunnen draaien.
Er is geen schroefdraad in de nieuwe dynamo om hem in vast te draaien. Moet ik hem gewoon in de aluminium behuizing vastdraaien? Er lijkt wel een gat te zitten waarin ik de bout zou kunnen draaien.
![[Afbeelding: 8620-2000-409245936.jpg]](http://assets.suredone.com/1853/media-pics/8620-2000-409245936.jpg)
![[Afbeelding: AWO5SLVZlZlaq0HnwXE5wVvhaPwwjid4C7mwU1QUqgI?size_mode=5]](https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAAPhcUgYckMM2SH2ZmENO0oBiYTSoLsuTScchfV1FddAA/12/44441879/jpeg/32x32/1/_/1/2/dynamo.jpg/EKmjgiIYzWcgBygH/AWO5SLVZlZlaq0HnwXE5wVvhaPwwjid4C7mwU1QUqgI?size_mode=5)
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]