17 December 2015, 15:18
Dat ik zoveel ellendige 66's heb gezien kwam vooral omdat ze al ellendig waren toen ik ze kocht. Als je 'goed' plaatwerk koopt, regelmatig de onderkant en hoekjes wast, de vloer droog maakt etc, en de achterremmen in orde hebt, is er echt wel goed mee te hobbyen en rijden, heel goed zelfs, laagdrempelig autootje en heul veul goodwill waar je ook komt. Je krijgt ook zomaar een doosje contactpuntjes die iemand jarenlang in de la had liggen, dat soort dingen.
De 1400 cc uit de 340 is wel even wat werk aan maar niet veel, je krijgt er ook niet 2x zoveel pk mee, maar het toeren en koppelverloop past veel beter bij de 66 dan de 1300 motor die origineel in de 'snelle' GL versie zat. De 1100 motor in de DL is een trouw beestje, raast urenlang op volle toeren door en blijft 1:11 halen. De acceleratie tot 50 km/h is best leuk, en de wendbaarheid ook. Wel je stuur goed vasthouden.
De 1400 cc uit de 340 is wel even wat werk aan maar niet veel, je krijgt er ook niet 2x zoveel pk mee, maar het toeren en koppelverloop past veel beter bij de 66 dan de 1300 motor die origineel in de 'snelle' GL versie zat. De 1100 motor in de DL is een trouw beestje, raast urenlang op volle toeren door en blijft 1:11 halen. De acceleratie tot 50 km/h is best leuk, en de wendbaarheid ook. Wel je stuur goed vasthouden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969