28 November 2015, 17:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 November 2015, 17:55 door Marc1970.)
Die lichtjes zullen wel parallel geschakeld zijn dan. Hier hetzelfde verhaal: http://volvoforums.com/forum/volvo-240-7...mly-60412/
Ja, op het schema delen ze een massadraad. Dus als de dynamo als massa gaat dienen voor het laadlampje, gaan die andere twee mee (die andere twee hebben uiteraard ook hun eigen massa via hun eigen sensors). Er zit ook nog een "airco relais" lampje op dezelfde massadraad maar die zal je dan niet hebben aangesloten.
Zou best kunnen dat Volvo dat zo geregeld heeft om het probleem wat meer te laten opvallen. Door de sluipende aard van sommige laadproblemen zou je overdag zomaar over het flauw oplichtende lampje heen kijken, en dat kan best vervelend worden ergens in Noord Zweden.
Ja, op het schema delen ze een massadraad. Dus als de dynamo als massa gaat dienen voor het laadlampje, gaan die andere twee mee (die andere twee hebben uiteraard ook hun eigen massa via hun eigen sensors). Er zit ook nog een "airco relais" lampje op dezelfde massadraad maar die zal je dan niet hebben aangesloten.
Zou best kunnen dat Volvo dat zo geregeld heeft om het probleem wat meer te laten opvallen. Door de sluipende aard van sommige laadproblemen zou je overdag zomaar over het flauw oplichtende lampje heen kijken, en dat kan best vervelend worden ergens in Noord Zweden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

