20 November 2015, 00:17
Vanavond bezig geweest met een 145, met b20a motor. Liep niet lekker meer(contactpunt zag er dunnetjes uit+wit), ploffen etc. We hebben het contactpunt vervangen+condensator en afgesteld op 0,45mm. Startte en liep, maar nog steeds behoorlijk inhouden tot uitgevallen. De motortemperatuur liep ook erg snel op. Daarma moeten duwen naar huis, en gekeken. Nokje van contactpunt helemaal verbogen/gesmolten...heel vreemd.
Daarna het volgende contactpunt erin gedaan, beetje vet op de as die het contactpunt laat openen gedaan voor de zekerheid. Weer temperatuur snel omhoog(bij een klein stukje rijden) en niet lekker lopen bij meer gas dan stationair. Gekeken hoe het contactpunt zat, nu nog heel en de afstand ook nog goed. Echter niet het aantal graden van de ontsteking gechecked omdat we geen markering oid kunnen vinden (heb meer ervaring met 240's waar het altijd wel vrij duidelijk is met graden erboven) - zou dit nog het probleem kunnen zijn dat het aantal graden zo verkeerd staat dat de temperatuur zo snel stijgt en dat hij slecht loopt?
Of is er nog iets dat ik vergeet/over het hoofd zie?
Dank voor het meedenken!
Daarna het volgende contactpunt erin gedaan, beetje vet op de as die het contactpunt laat openen gedaan voor de zekerheid. Weer temperatuur snel omhoog(bij een klein stukje rijden) en niet lekker lopen bij meer gas dan stationair. Gekeken hoe het contactpunt zat, nu nog heel en de afstand ook nog goed. Echter niet het aantal graden van de ontsteking gechecked omdat we geen markering oid kunnen vinden (heb meer ervaring met 240's waar het altijd wel vrij duidelijk is met graden erboven) - zou dit nog het probleem kunnen zijn dat het aantal graden zo verkeerd staat dat de temperatuur zo snel stijgt en dat hij slecht loopt?
Of is er nog iets dat ik vergeet/over het hoofd zie?
Dank voor het meedenken!