20 November 2015, 09:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 November 2015, 09:59 door Marc1970.)
Ik stel puur op gehoor af, los de verdelerbout iets, laat de motor draaien en verdraai de verdeler tot-ie makkelijk loopt en oppakt. Ergens tussen beide extremen in. Als de puntjes zo snel inbranden is er iets mis met de condensator, meest, of met massa ergens, of met de elektrodeafstand vd bougies. Ergens trekt de ontsteking een te grote vonk over de puntjes, waardoor ze inbranden. Strak ontvetten ook, die puntjes en de punt vd voelermaat voor het afstellen, voor je ze in gebruik neemt. Druppel wat olie in het OEL bakje a/d zijkant, en op het viltje onder de rotor.
De puntjes moeten op 0,3 - 0,4 mm, je hebt nu de speling voor de kleppen toegepast op de ontsteking.
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van puntjesontsteking, en heb er uren op staan schelden en tobben, maar ik hou ze vooral voor de originaliteit en het fijne geratel.
De puntjes moeten op 0,3 - 0,4 mm, je hebt nu de speling voor de kleppen toegepast op de ontsteking.
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van puntjesontsteking, en heb er uren op staan schelden en tobben, maar ik hou ze vooral voor de originaliteit en het fijne geratel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969