7 November 2015, 00:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2017, 18:51 door jhilverda.)
Blijkbaar moet je als je een Kever hebt ook een Volvo 240 kopen. Zodoende heb ik net als Pieter en Dennis een dikke 240 gekocht. Het plan is om deze wat te upgraden met een B230FK, M90, 16T en een KDFI injectiesysteem.
De Volvo heb ik nu anderhalf jaar en in die tijd heb ik alle onderdelen verzameld. Aangezien je niet met een oldtimer mag rijden van december tot en met februari gaat hij nu de schuur in voor de ombouw.
Plaatjestijd!
Zoals ik hem in 2014 gekocht heb.
Motortje gekocht voor VET goedkoop. Een tijdje later heb ik een "hydrolise" (zoals mensen op Marktplaats dat noemen) M90 bak gekocht.
Mijn auto, handel 940, Pieter z'n 240
Tuningstijd!
Turboverzameling met een 13c, 15g, 16t en een turbo van een D24. Natuurlijk ga ik de 16T gebruiken.
Eventjes reclocken
B23 er uit
En alles even netjes schoongemaakt natuurlijk.
Spruitstuk een beetje bijgewerkt voor wat betere flow met de 16T.
En op dit moment hangt ie er zo bij.
Er zit nu een nieuwe 940 TDic koppeling voor een M90 in (op een dogdish vliegwiel). Ik had een keer geluk want ik had een NK set besteld en kreeg een Sachs set. Jeej!
Paar weken terug ben ik samen met Pieter naar een autosloop geweest in Groningen waar een Volvo 940 LPT staat met de hoop dat er een G80 in zat. Niet dus. Er stond nog wel een Saab turbo waar ik de injectoren uit heb gehaald. Lekker rustig doorzoeken naar een G80 locker. En daarnaast misstaat een setje leuke velgen ook niet echt.
Meer plaatjes in m'n Flickr album.
That's it for now.
De Volvo heb ik nu anderhalf jaar en in die tijd heb ik alle onderdelen verzameld. Aangezien je niet met een oldtimer mag rijden van december tot en met februari gaat hij nu de schuur in voor de ombouw.
Plaatjestijd!
Zoals ik hem in 2014 gekocht heb.
Motortje gekocht voor VET goedkoop. Een tijdje later heb ik een "hydrolise" (zoals mensen op Marktplaats dat noemen) M90 bak gekocht.
Mijn auto, handel 940, Pieter z'n 240
Tuningstijd!
Turboverzameling met een 13c, 15g, 16t en een turbo van een D24. Natuurlijk ga ik de 16T gebruiken.
Eventjes reclocken
B23 er uit
En alles even netjes schoongemaakt natuurlijk.
Spruitstuk een beetje bijgewerkt voor wat betere flow met de 16T.
En op dit moment hangt ie er zo bij.
Er zit nu een nieuwe 940 TDic koppeling voor een M90 in (op een dogdish vliegwiel). Ik had een keer geluk want ik had een NK set besteld en kreeg een Sachs set. Jeej!
Paar weken terug ben ik samen met Pieter naar een autosloop geweest in Groningen waar een Volvo 940 LPT staat met de hoop dat er een G80 in zat. Niet dus. Er stond nog wel een Saab turbo waar ik de injectoren uit heb gehaald. Lekker rustig doorzoeken naar een G80 locker. En daarnaast misstaat een setje leuke velgen ook niet echt.
Meer plaatjes in m'n Flickr album.
That's it for now.