24 July 2015, 12:13
Marc, dankjewel!
Afgezien van goed onderhoud hoef ik dus geen technische aanpassingen te maken. En onmogelijk is het ook niet. Dat is een goed begin.
Tussen de regels door lees ik dat je aanraadt om zo nodig over te schakelen op benzine. Klinkt logisch (want pakweg 10% extra vermogen).
Wat het extra gewicht betreft: Ik heb fors aangepaste vering (HD veren en hulpveren) en zwaarder uitgevoerde schijfremmen voor. Voor deze trip pompen we bovendien de banden fors op.
Wat motorvermogen betreft: Ik heb wel eens gehoord dat het zin heeft om (voor niet meer dan een uurtje) het luchtfilter te verwijderen, om de motor vrijer te laten ademen. Klopt dat?
Verder neem ik aan dat ik me heb in te stellen op een plaatsje tussen de trucks op de rechter baan.
De 'gewone' maatregelen ken ik: motor op toeren houden, zowel bergop als bergaf. Nooit langdurig remmen. Vlot schakelen; liever abrupte gangwissel dan opgerookte koppelingsplaten.
Afgezien van goed onderhoud hoef ik dus geen technische aanpassingen te maken. En onmogelijk is het ook niet. Dat is een goed begin.
Tussen de regels door lees ik dat je aanraadt om zo nodig over te schakelen op benzine. Klinkt logisch (want pakweg 10% extra vermogen).
Wat het extra gewicht betreft: Ik heb fors aangepaste vering (HD veren en hulpveren) en zwaarder uitgevoerde schijfremmen voor. Voor deze trip pompen we bovendien de banden fors op.
Wat motorvermogen betreft: Ik heb wel eens gehoord dat het zin heeft om (voor niet meer dan een uurtje) het luchtfilter te verwijderen, om de motor vrijer te laten ademen. Klopt dat?
Verder neem ik aan dat ik me heb in te stellen op een plaatsje tussen de trucks op de rechter baan.
De 'gewone' maatregelen ken ik: motor op toeren houden, zowel bergop als bergaf. Nooit langdurig remmen. Vlot schakelen; liever abrupte gangwissel dan opgerookte koppelingsplaten.