Dat met die wielen is eigenlijk altijd wel zo, de een draait wat makkelijker dan de ander, onder het rijden is dat verschil verwaarloosbaar. Remmen die niet goed terug gaan en aanlopen worden in no-time warm, het spul zet uit, en gaan dan pas echt aanlopen en wel in die mate dat je niet meer vooruit komt/naar ÃÃn kant trekt/vergaat van de stank. Dergelijke remmen worden pas weer rijdbaar nadat je er emmers water overheen hebt gegooid.
Maar goed, het kan nooit kwaad de remblokken eruit te halen en de zuigers eens een keertje terug te duwen, liefst in combinatie met doorspoelen van de remvloeistof.
Onder de auto kruipen en de aandrijving nakijken ook niet. Deze automaat heeft een bus waarin de uitgaande as draait, dat slijt wel eens (met bijkomende lekkage, dan hangt er een boel vette geit achter), en verder alle kruiskoppelingen 'uitwringen' zodat je voelt dat er speling opzit.
Wat een aparte achteras trouwens, tenminste, bij mijn 240 (1989) zit de vulplug aan de rechterkant. Wel dezelfde hoogte, het oliepeil zal wel kloppen. Je hebt zeker zo'n 'nieuwe' 240?
Maar goed, het kan nooit kwaad de remblokken eruit te halen en de zuigers eens een keertje terug te duwen, liefst in combinatie met doorspoelen van de remvloeistof.
Onder de auto kruipen en de aandrijving nakijken ook niet. Deze automaat heeft een bus waarin de uitgaande as draait, dat slijt wel eens (met bijkomende lekkage, dan hangt er een boel vette geit achter), en verder alle kruiskoppelingen 'uitwringen' zodat je voelt dat er speling opzit.
Wat een aparte achteras trouwens, tenminste, bij mijn 240 (1989) zit de vulplug aan de rechterkant. Wel dezelfde hoogte, het oliepeil zal wel kloppen. Je hebt zeker zo'n 'nieuwe' 240?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969