28 May 2015, 08:58
Hoi allen,
Bedankt voor de suggesties. Ik ben inderdaad gestart bij de zekeringen, daar geen stroom toen de schakelaar doorgemeten nadat ik hem eruit had deze deed het.
Uiteindelijk bleek dat de vorige eigenaar zelf een dagrijverlichting schakeling had ingebouwd (blijkbaar niet origineel voor een in Duitsland geleverde 240). De schakeling bestond uit twee tegengestelde relais's (ÃÃn normally open en een normally closed) aan elkaar verbonden en met behulp van twee diodes werden bij contact alleen de koplampen aangestuurd bij schakelaar in de uit positie terwijl de rest van de standen normaal functioneerden. EÃn van deze diodes was kaduuk waardoor stadslicht en achterlichten helemaal niet meer reageerden.
Opgelost door alles terug origineel te bouwen. Dagrijverlichting is uiteindelijk toch maar een nice-to-have.
Mvg
Bedankt voor de suggesties. Ik ben inderdaad gestart bij de zekeringen, daar geen stroom toen de schakelaar doorgemeten nadat ik hem eruit had deze deed het.
Uiteindelijk bleek dat de vorige eigenaar zelf een dagrijverlichting schakeling had ingebouwd (blijkbaar niet origineel voor een in Duitsland geleverde 240). De schakeling bestond uit twee tegengestelde relais's (ÃÃn normally open en een normally closed) aan elkaar verbonden en met behulp van twee diodes werden bij contact alleen de koplampen aangestuurd bij schakelaar in de uit positie terwijl de rest van de standen normaal functioneerden. EÃn van deze diodes was kaduuk waardoor stadslicht en achterlichten helemaal niet meer reageerden.
Opgelost door alles terug origineel te bouwen. Dagrijverlichting is uiteindelijk toch maar een nice-to-have.
Mvg
Volvo V40 2.0 2004
VERKOCHT:S Volvo 244 GLT 1984 B23E
VERKOCHT:S Volvo 244 GLT 1984 B23E