18 March 2015, 08:16
Dieselpomp moet altijd afgesteld worden, ook al verdraai je de distributieriem niet !
Doe jullie zelf een lol en zorg dat je een afstelklokje hebt, dan is het op tijd zetten en afstellen van de pomp zo gedaan.
Afschermkap aan achterzijde verwijderen, spul op tijd zetten, tandwiel pomp verwijderen (let op spie !!), achterste riem eraf, dieselleidingen allemaal verwijderen, pomp eraf, andere pomp erop zetten en opletten dat de as (waar het tandwiel opkomt) hetzelfde staat als bij de pomp die eraf is gekomen, tandwiel er weer op en riem erop, klok aansluiten, merktekens overeenzetten en kijken op het merkteken op het vliegwiel, pomp afstellen met klok, dieselleidingen weer vast
Doe jullie zelf een lol en zorg dat je een afstelklokje hebt, dan is het op tijd zetten en afstellen van de pomp zo gedaan.
Afschermkap aan achterzijde verwijderen, spul op tijd zetten, tandwiel pomp verwijderen (let op spie !!), achterste riem eraf, dieselleidingen allemaal verwijderen, pomp eraf, andere pomp erop zetten en opletten dat de as (waar het tandwiel opkomt) hetzelfde staat als bij de pomp die eraf is gekomen, tandwiel er weer op en riem erop, klok aansluiten, merktekens overeenzetten en kijken op het merkteken op het vliegwiel, pomp afstellen met klok, dieselleidingen weer vast
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983

