27 February 2015, 23:16
dit mysterie is opgelost..
vanmiddag even langs de garage geweest om koelvloeistof te testen op uitlaatgassen.
niks. goed nieuws dus. geen lekke koppakking.
ook even druk op het systeem laten zetten, en de koelvloeistof kletterde als een gek onder de auto vandaan: uit het afvoerslangetje van de kachelunit.
conclusie: Lekke kachelradiator
maar niet te vroeg juichen, want nu moet de hele kachelunit eruit. is te doen, maar geen pretje.
heb meteen een kachel unit op de kop getikt.
nog even geen tijd om een hele zaterdag te klussen, dus even aan- en toevoerslag van de kachelunit (waar de 2 slangen van de motorruimte de auto ingaan) aan elkaar gekoppeld.
geen verwarming nu, maar ook geen koelvloeistofverlies en nog nattere vloer..
arnhem-rotterdam was daarna wel een afstandje om het goed koud te krijgen in de auto, met name bij de voetjes.
zondag met familie naar winterberg... dat wordt alvast met skikleding de auto in
owja, voor ik naar de garage ging nog even dat afvoerslangetje van de radiator eruit gepield.
deze:
[ATTACH=CONFIG]4151[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4152[/ATTACH]
het tuutje zat een beetje verfrommeld en er zat een beetje potgrond achtige drap in. Daarna gelukkig het slangetje weer netjes teruggestopt (dat ging niet vanzelf) want 10 minuten later kletterde er liters kv doorheen bij de garage
vanmiddag even langs de garage geweest om koelvloeistof te testen op uitlaatgassen.
niks. goed nieuws dus. geen lekke koppakking.
ook even druk op het systeem laten zetten, en de koelvloeistof kletterde als een gek onder de auto vandaan: uit het afvoerslangetje van de kachelunit.
conclusie: Lekke kachelradiator
maar niet te vroeg juichen, want nu moet de hele kachelunit eruit. is te doen, maar geen pretje.
heb meteen een kachel unit op de kop getikt.
nog even geen tijd om een hele zaterdag te klussen, dus even aan- en toevoerslag van de kachelunit (waar de 2 slangen van de motorruimte de auto ingaan) aan elkaar gekoppeld.
geen verwarming nu, maar ook geen koelvloeistofverlies en nog nattere vloer..
arnhem-rotterdam was daarna wel een afstandje om het goed koud te krijgen in de auto, met name bij de voetjes.
zondag met familie naar winterberg... dat wordt alvast met skikleding de auto in

owja, voor ik naar de garage ging nog even dat afvoerslangetje van de radiator eruit gepield.
deze:
[ATTACH=CONFIG]4151[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4152[/ATTACH]
het tuutje zat een beetje verfrommeld en er zat een beetje potgrond achtige drap in. Daarna gelukkig het slangetje weer netjes teruggestopt (dat ging niet vanzelf) want 10 minuten later kletterde er liters kv doorheen bij de garage

Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***