26 February 2015, 22:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 February 2015, 22:58 door Marc1970.)
Ik zie niet echt overduidelijke koelwater-kristallen, die zijn echt wit. Smaakt eigenaardig zoet. Het meest wat ik zie aan die slangklemmen is zinkcorrosie, van condens en ouderdom.
De 'verwarmingsspiraal' is een onderdeel vd thermostaat, een koperen buisje gevuld met ether en dat slaat groen uit.
Als je koppakking naar de koeling lekt krijg je ook dat het drukreservoir gaat overlopen, de dop is een overdrukventiel. Bij de garage kunnen ze het koelwater testen op verbrandingsgassen, goeie indicatie. Soms kan je het ook zien borrelen bij een lopende motor. Als je de dop van het reservoir haalt, zou het lekken moeten stoppen in dit geval.
De 'verwarmingsspiraal' is een onderdeel vd thermostaat, een koperen buisje gevuld met ether en dat slaat groen uit.
Als je koppakking naar de koeling lekt krijg je ook dat het drukreservoir gaat overlopen, de dop is een overdrukventiel. Bij de garage kunnen ze het koelwater testen op verbrandingsgassen, goeie indicatie. Soms kan je het ook zien borrelen bij een lopende motor. Als je de dop van het reservoir haalt, zou het lekken moeten stoppen in dit geval.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969