18 February 2015, 22:28
Marc1970 schreef:"Eenvoudig" is bij mij synoniem voor "prachtig ga zo door".Zo zie je maar dat tekst toch verkeerd te interpreteren is
Aan de gunk te zien is de aftapschroef in geen jaren los geweest, die grote onderaan, daarachter staat ws. een plasje LPG sludge de werking vd verdamper te frustreren.
Hoe staat de gasklep afgesteld? Bij warm stationair en de afstelschroef in het inlaatspruitstuk 4 slagen uit, moet er een opening zijn die 1100-1200 rpm geeft, de rest stel je weer naar beneden af met de schroef in het inlaatspruitstuk.
De ontsteking kan je ook nog een beetje aan draaien bij stationair, om de makkelijkste motorloop te krijgen. Op LPG kan-ie meest wat vroeger, in de winter is te vroeg weer lastig met starten etc.
Oh wacht, hele oude 240's hebben nog een eenvoudigere afstelling direct op de gasklep, die zet je op 850 rpm en klaar.
Die stelschroef bovenop de verdamper, in de uitgaande gasslang, die draai ik zo ver uit dat-ie er net niet uitvalt, onzinnig ding.

Morgen onverwacht een dagdeel vrij, dus dan de sludge maar aftappen.
Daarachter zit neem ik aan koelvloeistof..(?)
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)