16 February 2015, 09:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 February 2015, 10:19 door Marc1970.)
"Eenvoudig" is bij mij synoniem voor "prachtig ga zo door".
Aan de gunk te zien is de aftapschroef in geen jaren los geweest, die grote onderaan, daarachter staat ws. een plasje LPG sludge de werking vd verdamper te frustreren.
Hoe staat de gasklep afgesteld? Bij warm stationair en de afstelschroef in het inlaatspruitstuk 4 slagen uit, moet er een opening zijn die 1100-1200 rpm geeft, de rest stel je weer naar beneden af met de schroef in het inlaatspruitstuk.
De ontsteking kan je ook nog een beetje aan draaien bij stationair, om de makkelijkste motorloop te krijgen. Op LPG kan-ie meest wat vroeger, in de winter is te vroeg weer lastig met starten etc.
Oh wacht, hele oude 240's hebben nog een eenvoudigere afstelling direct op de gasklep, die zet je op 850 rpm en klaar.
Die stelschroef bovenop de verdamper, in de uitgaande gasslang, die draai ik zo ver uit dat-ie er net niet uitvalt, onzinnig ding.
Aan de gunk te zien is de aftapschroef in geen jaren los geweest, die grote onderaan, daarachter staat ws. een plasje LPG sludge de werking vd verdamper te frustreren.
Hoe staat de gasklep afgesteld? Bij warm stationair en de afstelschroef in het inlaatspruitstuk 4 slagen uit, moet er een opening zijn die 1100-1200 rpm geeft, de rest stel je weer naar beneden af met de schroef in het inlaatspruitstuk.
De ontsteking kan je ook nog een beetje aan draaien bij stationair, om de makkelijkste motorloop te krijgen. Op LPG kan-ie meest wat vroeger, in de winter is te vroeg weer lastig met starten etc.
Oh wacht, hele oude 240's hebben nog een eenvoudigere afstelling direct op de gasklep, die zet je op 850 rpm en klaar.
Die stelschroef bovenop de verdamper, in de uitgaande gasslang, die draai ik zo ver uit dat-ie er net niet uitvalt, onzinnig ding.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969