14 January 2015, 23:37
Als een lager zo erg is dat het ratelt, hangt het wiel ongeveer los in de as. Slijtende lagers maken een gruizig/schurend geluid als je het wiel met de hand ronddraait, gonzend als er extra gewicht op komt in de bocht.
Het differentieel van de 240 doet altijd raar tijdens de APK (soort danggdangdang) maar tijdens het rijden nooit iets van gehoord/gemerkt. Ik denk dat het met een diff ook zo is dat als het kapot is, het heel erg kapot is. Beetje slijtage geeft wel dezelfde gonzende en ruisende geluiden als het aangedreven word, of in de bocht.
Hoe is het met de kruiskoppelingen in de cardanas? Dat zijn zo ongeveer de enige dingen die ik in versleten toestand heb aangetroffen onder mijn Volvo's.
Het differentieel van de 240 doet altijd raar tijdens de APK (soort danggdangdang) maar tijdens het rijden nooit iets van gehoord/gemerkt. Ik denk dat het met een diff ook zo is dat als het kapot is, het heel erg kapot is. Beetje slijtage geeft wel dezelfde gonzende en ruisende geluiden als het aangedreven word, of in de bocht.
Hoe is het met de kruiskoppelingen in de cardanas? Dat zijn zo ongeveer de enige dingen die ik in versleten toestand heb aangetroffen onder mijn Volvo's.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

